Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2015 | Long paper | Ausgabe 2/2015

Universal Access in the Information Society 2/2015

Investigating the effects of web-mediated design thinking and co-regulated learning on developing students’ computing skills in a blended course

Zeitschrift:
Universal Access in the Information Society > Ausgabe 2/2015
Autor:
Chia-Wen Tsai

Abstract

As Internet and educational technologies are increasingly used in higher education in recent years, teachers should design and provide effective online teaching methods to help students achieve satisfactory learning performance. Based on the needs in computing courses and the necessity to build up students’ regular learning habits in online learning environments, the author in this study integrated design thinking (DT) with co-regulated learning (CRL) to develop students’ computing skills, and conducted a quasi-experiment to examine the effects of DT and CRL. The participants in this study were 153 undergraduates from three classes taking a compulsory course entitled ‘Applied Information Technology: Data Processing.’ The first class (DT and CRL group) simultaneously received the intervention of web-mediated DT and CRL, the second class (CRL group) received the intervention of web-mediated CRL, and the last group (control group) received the traditional teaching method, although teaching was conducted in a blended class. Based on the analysis carried out in this study, students who received the intervention of web-mediated DT had significantly better computing skills in using Excel than those without. In addition, web-mediated CRL also contributed to significantly better development of computing skills. The author expects that this study could provide insights into the design of web-mediated DT and CRL for teachers, educators, and schools.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Universal Access in the Information Society 2/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise