Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

27.12.2018 | Original Paper | Ausgabe 1/2019

TechTrends 1/2019

Investigating the Impact of Augmented Reality on Elementary Students’ Mental Model of Scientists

Zeitschrift:
TechTrends > Ausgabe 1/2019
Autoren:
Pamela Jones Ponners, Yulia Piller
Wichtige Hinweise
Note that Pam Ponners, one of the authors of this paper, is a co-editor of this special issue of the journal. As such, the other co-editor, John Curry, coordinated the double-blind review process of this article.

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Research shows that well before children can verbalize their thoughts, they often create internal visual models of what scientists are and what they do (Farland-Smith 2012). Therefore, discovering, understanding and recording a student’s own stereotypical perceptions are crucial to science instructors, as it is believed that perceptions may affect students’ attitudes concerning science. In addition, perceptions may impact their interest in learning scientific skills and methods. A causal experimental design was used in this study to determine if student’s mental models of science and scientists can be positively impacted through the introduction of a science curriculum using a transmedia book. Students’ mental models of both science and scientists deepened.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2019

TechTrends 1/2019 Zur Ausgabe

Editor’s Notes

Editor’s Notes

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Best Practices für die Mitarbeiter-Partizipation in der Produktentwicklung

Unternehmen haben das Innovationspotenzial der eigenen Mitarbeiter auch außerhalb der F&E-Abteilung erkannt. Viele Initiativen zur Partizipation scheitern in der Praxis jedoch häufig. Lesen Sie hier  - basierend auf einer qualitativ-explorativen Expertenstudie - mehr über die wesentlichen Problemfelder der mitarbeiterzentrierten Produktentwicklung und profitieren Sie von konkreten Handlungsempfehlungen aus der Praxis.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise