Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

18.10.2016 | Ausgabe 1/2017

Electronic Commerce Research 1/2017

Investigating transitive influences on WOM: from the product network perspective

Zeitschrift:
Electronic Commerce Research > Ausgabe 1/2017
Autoren:
Kun Chen, Peng Luo, Huaiqing Wang

Abstract

As is popular in e-commerce, consumers share their product experiences and opinions on the Web by assigning rating stars or writing reviews. The information constitutes word of mouth (WOM) about products. An increasing number of studies have sought to understand how WOM metrics are related to product sales. However, current research focuses mainly on single-product-oriented WOM metrics, which do not consider the complex relationships between products. Given the underlying influential impacts between related products, we propose a market-structure-based WOM metric that integrates the product comparison network and transitive influence measures. An empirical study based on data from Amazon.com shows that the proposed transitive WOM metric outperforms other traditional WOM metrics on predicting product sales, and its unique features are also demonstrated. The findings provide important insights into social influence theory and electronic commerce research. In practice, the research provides a method of measuring product WOM from a whole-market perspective, which is especially important for market structure analysis.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe​​​​​​​​​​​​​​

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2017

Electronic Commerce Research 1/2017 Zur Ausgabe