Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

07.09.2015 | Ausgabe 1/2017

Marketing Letters 1/2017

Is what you choose what you want?—outlier detection in choice-based conjoint analysis

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 1/2017
Autoren:
Yu-Cheng Ku, Tsun-Feng Chiang, Sheng-Mao Chang

Abstract

Choice-based conjoint (CBC) analysis has long been a popular technique in market research. Because CBC is dependent upon respondents’ stated preferences, respondent variability should be taken into account in part-worth estimation. In the spirit of Bayesian residuals within the probit framework, this paper proposes a novel respondent variability measure for CBC, called the “utility deviation” (UD), to detect outliers who have unusually high respondent variability. UD is constructed based on the standardized deviation between a respondent’s true and representative utilities on the made choices. We compare UD with the largest absolute realized deviation (LARD) statistic and the typically used metric, root likelihood (RLH), in the performance of outlier detection using simulated and empirical data. The results show that UD performs slightly better than LARD and significantly outperforms RLH. Finally, we show that performing outlier detection to exclude misleading data can significantly improve the quality of estimation and resultant applications.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2017

Marketing Letters 1/2017 Zur Ausgabe