Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.09.2014 | Original Paper | Ausgabe 3/2014

Political Behavior 3/2014

Issue Publics, Campaigns, and Political Knowledge

Zeitschrift:
Political Behavior > Ausgabe 3/2014
Autor:
Michael Henderson

Abstract

Building on the growing body of research on campaign learning, this paper considers the way that learning about policy issues depends on the nature of the issue and its relevance for the individual citizen. Specifically, the analysis finds that seniors learned much more than non-seniors about candidate positions on an emerging Social Security issue that was heavily emphasized in the 2000 campaign, but not when the same issue was more familiar and largely ignored by the candidates and press in the 2004 campaign. Yet, even without additional learning or campaign emphasis, seniors still knew more than non-seniors in the later contest. These results suggest that once party positions become familiar to them, issue publics will hold their information advantage across future elections without dependence on further campaign emphasis.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2014

Political Behavior 3/2014 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise