Skip to main content
main-content

Zeitschrift

Journal of Science Teacher Education

The official journal of the Association for Science Teacher Education

Aktuelle Ausgaben

Über diese Zeitschrift

Journal of Science Teacher Education (JSTE) is the flagship journal of the Association for Science Teacher Education. It serves as a forum for disseminating high quality research and theoretical position papers concerning preservice and inservice education of science teachers. The journal features pragmatic articles that offer ways to improve classroom teaching and learning, professional development, and teacher recruitment and retention at pre K-16 levels.

As such, Journal of Science Teacher Education:

  • Publishes empirical research and theoretical position statements concerning preservice and inservice education of science teachers
  • Offers ways to improve classroom teaching and learning, inservice workshops, and teacher recruitment and retention
  • Provides evidence through research of the effectiveness of teaching strategies, interventions, assessments, professional development, and other issues related to science teacher education
  • Communicates ideas, theories, research, and field-oriented information related to policy, supervision, curriculum, instruction, and assessment in science teacher education

The focus of both theoretical and empirical articles should be on science teacher education. Articles with ONLY implications for science teacher education are not appropriate.

Weitere Informationen

Premium Partner

Stellmach & BröckersBBL | Bernsau BrockdorffMaturus Finance GmbHPlutahww hermann wienberg wilhelm

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Best Practices zu agiler Qualität

Eine der wichtigsten Erkenntnisse der letzten Jahre aus agilen Kundenprojekten ist, dass die meisten agil arbeitenden Projekte entwicklergetrieben sind und deshalb leider meistens die Test- und QS/QM-Themen zu kurz zu kommen drohen. So gibt es immer noch Scrum-Befürworter, die ernsthaft der Meinung sind, dass es in agilen Projekten nur noch zwei Arten von Tests gibt: Unittests (durch die Entwickler) und Akzeptanztests (durch den Product Owner). Das ist ein sehr einfaches und bequemes Bild, vor allem aber ist es zu einfach und vielen Produktrisiken schlichtweg nicht angemessen. Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise