Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

12.11.2016 | Ausgabe 2/2018

Information Systems Frontiers 2/2018

Keep the conversations going: engagement-based customer segmentation on online social service platforms

Zeitschrift:
Information Systems Frontiers > Ausgabe 2/2018
Autoren:
Nripesh Trivedi, Daniel Adomako Asamoah, Derek Doran

Abstract

Most businesses and organizations develop online services as a value-added offering, which is a significant revenue stream from their existing user base. Such services may be enhanced with social elements to serve as value-added tools for user attraction and retention. Social elements may allow users to post content, share information and directly interact with each other. Investments in these social features are for naught if they do not encourage users to engage on the platform effectively. However, common ways to segment customers by their engagement is hindered by the statistical nature of behavioral data based on social elements. To address this important concern, this paper presents a methodological framework for engagement-based customer segmentation able to appropriately consider signals from social elements. It argues why the traditional approaches for user segmentation is ill-suited and advocates for the integration of kernel functions with clustering to segment, identify and understand user engagement profiles. The framework is demonstrated with real data from a large, very active OSS.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2018

Information Systems Frontiers 2/2018 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise