Skip to main content

2020 | OriginalPaper | Buchkapitel

8. Kisor v. Wilkie on Deference to Federal Agencies

verfasst von : Bethany Blackstone

Erschienen in: SCOTUS 2019

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

ABSTRACT

Who should decide the disputed meaning of laws and regulations in American democracy: legislatures, courts, or executive branch agencies? Chevron deference is a long-standing Supreme Court standard that federal agencies with expertise in a specific area must be given deference if federal law is unclear. Auer deference adds that federal agencies should have that power when they interpret their own regulations. These doctrines have been questioned in recent years as violations of the separation of powers. Kisor provides guidance on who defines the meaning of regulations and the balance of power between federal agencies and courts.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
519 U.S. 42 (1997).
 
2
325 U.S. 40 (1945).
 
3
See, for example, Peter J. Wallison, Judicial Fortitude: The Last Chance to Rein in the Administrative State (New York: Encounter Books, 2018).
 
4
Amy Howe, “Justices to Tackle Important Agency-Deference Question: In Plain English,” SCOTUSblog, 28 January 2019.
 
5
410 U.S. 113 (1973).
 
6
National Register of Historic Places, 84 Federal Register 6996 (proposed March 1, 2019).
 
7
Definition summarized in Syncor International Corp. v. Shalala, 127 F.3d 90 (D.C. Circuit 1997).
 
8
Robert A. Anthony, “Interpretive Rules, Policy Statements, Guidances, Manuals and the Like—Should Federal Agencies Use Them to Bind the Public?” 41(6) Duke Law Journal 1311–1384 (1992).
 
9
468 U.S. 837 (1984).
 
10
323 U.S. 134 (1944).
 
11
Perez v. Mortgage Bankers Association, 575 U.S. ____ (2015).
 
12
Kisor decision, page 26.
 
13
Kisor Gorsuch concurrence, page 33.
 
14
Ibid., pages 2, 3.
 
15
Kisor Roberts concurrence, page 2; Kavanaugh concurrence, page 2.
 
16
Ronald Levin, “Auer Deference—Supreme Court Chooses Evolution, Not Revolution,” SCOTUSblog, 27 June 2019.
 
Metadaten
Titel
Kisor v. Wilkie on Deference to Federal Agencies
verfasst von
Bethany Blackstone
Copyright-Jahr
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-29956-9_8