Skip to main content
main-content

Leadership

Aus der Redaktion

19.01.2017 | Leadership | Im Fokus | Onlineartikel

So führen erfolgreiche Digital Leader

Was macht umsatzstarke Firmen in der digitalen Wirtschaft so erfolgreich? Eine Studie gibt auf diese Frage eine klare Antwort: der Führungsstil.

18.01.2017 | Führungstools | Im Fokus | Onlineartikel

Wie Zielvereinbarungen wirklich motivieren

Raus aus dem Hamsterrad und mit frischem Schwung lohnenden Aufgaben entgegen – das wünschen sich Mitarbeiter vom Job. Ziele können dabei wie eine Frischzellenkur wirken, wenn sie richtig gestellt sind.

17.01.2017 | Führungsqualität | Im Fokus | Onlineartikel

Mitarbeiter zu mehr Resilienz führen

Hunderte Mails, ermüdende Meetings und digitale Runderneuerungen überfordern Büromitarbeiter und killen ihre Produktivität. Bürostress ist aber auch Ansichtssache und lässt sich mit Zuversicht kurieren. 

weitere Artikel

Weiterführende Themen

Verwandt

Spezifisch

Zeitschriftenartikel

19.01.2017

The effect of spiritual capital of individuals on independent auditor’s opinion: evidences from Iranian auditors

The importance of spiritual capital of individuals (SpCis) can be traced back to the resistance of independent auditors in the face of client manager power in ethical dilemma situations. This capital which is defined as a component of intellectual …

19.01.2017 | Empirical article

When customers want to become frontline employees: an exploratory study of decision factors and motivation types

Labor shortages have long been an issue in the service industry. One pool of potential dedicated and skilled employees that has remained untapped is customers. This study explores the customer to frontline employee (CtFE) phenomenon: customers …

19.01.2017

Knowledge spillovers and high-impact growth: Comparing local and foreign firms in the UK

This paper is concerned with entrepreneurial high-impact firms, which are firms that generate ‘both’ disproportionate levels of employment and sales growth, and have high levels of innovative activity. It investigates differences in the influence …

19.01.2017 | Original Paper

Using UNPRME to Teach, Research, and Enact Business Ethics: Insights from the Catholic Identity Matrix for Business Schools

We address how the leaders of a Catholic business school can articulate and assess how well their schools implement the following six principles drawn from Catholic social teaching (CST): (1) produce goods and services that are authentically good; …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Market Pathway

Chapter 5 investigates labor activism that emerged and developed within the market pathway. This pathway is characterized by dynamic economic and industrial opportunities and a set of emerging transnational institutions, including multistakeholder …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Defi ning the Shadow of the Dragon: China’s Internal and External Strength

In the analytical framework, I argued that China’s internal and external strengths are relevant to transnational labor-rights activism, as the political regime might prevent domestic organizations from going transnational or because, as a global …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Transnational Activism within the International-Organizational Pathway. The Case of the ILO

Chapter 3 presents an analysis of the various forms of labor-rights activism in the International Labor Organization (ILO). It distinguishes between three forms of labor activism: “activism from above” refers to how Western unions use the …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Value Propositions: So What Are They?

In this chapter we will look at: • What a value proposition is, and is not • The different levels and types of value propositions • Why a value proposition approach is important to the growth of your company • Providing the important first step …

weitere Buchkapitel

Zeitschriften

Bücher

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Zur B2B-Firmensuche

Whitepaper

- ANZEIGE -

Den Bogen spannen - CSO Insights Sales Best Practices Studie 2016

Im Vertrieb stellt Wissensvorsprung einen bedeutsamen Wettbewerbsvorteil dar. Der Schlüssel zum Erfolg ist dabei zu erfahren, wie Ihre Kollegen und vor allem Ihre Wettbewerber ihre eigene Vertriebsperformance optimieren. Die Sales Best Practices Studie 2016 beleuchtet die entscheidenden Phasen des Vertriebsprozesses, um die Fähigkeiten, Ziele und Methoden, die von Weltklasse-Vertriebsprofis eingesetzt werden, aufzudecken. Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise