Skip to main content

2017 | Supplement | Buchkapitel

Mass Customization in Continuing Medical Education: Automated Extraction of E-Learning Topics

verfasst von : Nicolae Nistor, Mihai Dascălu, Gabriel Guțu, Ștefan Trăușan-Matu, Sunhea Choi, Ashley Haberman-Lawson, Brigitte Angela Brands, Christian Körner, Berthold Koletzko

Erschienen in: Data Driven Approaches in Digital Education

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

To satisfy the individual learning needs of the high number of the Early Nutrition (EN) eAcademy participants, and to reduce development costs, the mass customization (MC) approach was applied. Key concepts of the learning needs, and corresponding learner subgroups with similar needs were extracted from learner-generated text using the natural language processing tool ReaderBench. Two collections of key concepts where built, which enabled EN experts to formulate topics for e-learning modules to be developed. Ongoing work will assess learner satisfaction and e-learning development costs, in order to evaluate the MC application in continuing medical education.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Koletzko, B., Brands, B., Chourdakis, M., Cramer, S., Grote, V., Hellmuth, C., Kirchberg, F., Prell, C., Rzehak, P., Uhl, O., Weber, M.: The power of programming and the EarlyNutrition project: opportunities for health promotion by nutrition during the first thousand days of life and beyond. Ann. Nutr. Metab. 64(3–4), 187–196 (2014)CrossRef Koletzko, B., Brands, B., Chourdakis, M., Cramer, S., Grote, V., Hellmuth, C., Kirchberg, F., Prell, C., Rzehak, P., Uhl, O., Weber, M.: The power of programming and the EarlyNutrition project: opportunities for health promotion by nutrition during the first thousand days of life and beyond. Ann. Nutr. Metab. 64(3–4), 187–196 (2014)CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Pine, B.J.: Mass Customization: The New Frontier in Business Competition. Harvard Business Press, Boston (1993) Pine, B.J.: Mass Customization: The New Frontier in Business Competition. Harvard Business Press, Boston (1993)
3.
Zurück zum Zitat Nistor, N., Dehne, A., Drews, F.T.: Mass customization of teaching and training in organizations. Design principles and prototype evaluation. Stud. Continuing Educ. 32(3), 251–267 (2010)CrossRef Nistor, N., Dehne, A., Drews, F.T.: Mass customization of teaching and training in organizations. Design principles and prototype evaluation. Stud. Continuing Educ. 32(3), 251–267 (2010)CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Waslander, S.: Mass customization in schools: strategies Dutch secondary schools pursue to cope with the diversity–efficiency dilemma. J. Educ. Policy 22(4), 363–382 (2007)CrossRef Waslander, S.: Mass customization in schools: strategies Dutch secondary schools pursue to cope with the diversity–efficiency dilemma. J. Educ. Policy 22(4), 363–382 (2007)CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Gutu, G., Dascalu, M., Trausan-Matu, S., Dessus, P.: ReaderBench goes online: a comprehension-centered framework for educational purposes. In: Romanian Conference on Human-Computer Interaction (RoCHI 2016), pp. 95–102. MATRIX ROM, Iasi, Romania (2016) Gutu, G., Dascalu, M., Trausan-Matu, S., Dessus, P.: ReaderBench goes online: a comprehension-centered framework for educational purposes. In: Romanian Conference on Human-Computer Interaction (RoCHI 2016), pp. 95–102. MATRIX ROM, Iasi, Romania (2016)
6.
Zurück zum Zitat Dascalu, M.: Analyzing Discourse and Text Complexity for Learning and Collaborating, Studies in Computational Intelligence, vol. 534. Springer, Cham (2014)CrossRef Dascalu, M.: Analyzing Discourse and Text Complexity for Learning and Collaborating, Studies in Computational Intelligence, vol. 534. Springer, Cham (2014)CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Dessus, P., Gutu, G., Dascalu, M., Diouf, J. B., Trausan-Matu, S.: Vers des manuels de cours universitaires ouverts et interactifs promouvant l’apprentissage auto-régulé. In: Atelier “Evaluation formative pratiquée en classe ou en amphithéâtre” joint à l’ORPHEE, Font-Romeu, France (2017) Dessus, P., Gutu, G., Dascalu, M., Diouf, J. B., Trausan-Matu, S.: Vers des manuels de cours universitaires ouverts et interactifs promouvant l’apprentissage auto-régulé. In: Atelier “Evaluation formative pratiquée en classe ou en amphithéâtre” joint à l’ORPHEE, Font-Romeu, France (2017)
Metadaten
Titel
Mass Customization in Continuing Medical Education: Automated Extraction of E-Learning Topics
verfasst von
Nicolae Nistor
Mihai Dascălu
Gabriel Guțu
Ștefan Trăușan-Matu
Sunhea Choi
Ashley Haberman-Lawson
Brigitte Angela Brands
Christian Körner
Berthold Koletzko
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-66610-5_66