Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

7. Boutique Is Beautiful: Grace Vineyard

verfasst von : Christian Nothhaft

Erschienen in: Made for China

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Companies often tend to rely on China’s size and population and are tempted to make “national expansion plans” for the market. The resulting experience is most often costly and leading to failure, as consumer behavior is hard to predict in such a vast market. It is sometimes better to gain a solid reputation and foundation in one region of China before expanding nationally. The leading privately held winery in China, Grace Vineyard, shows how to gain reputation in a niche market with a focus on quality and reliance on local consumers. It also leads the way in connecting to the young customer by its footprints in social media and e-commerce.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Boutique Is Beautiful: Grace Vineyard
verfasst von
Christian Nothhaft
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-61584-4_7