Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Influence of Chief Executive Officers’ Regulatory Foci on Firms’ Advertising, R&D, and Corporate Social Responsibility: An Abstract

verfasst von : Saim Kashmiri, Prachi Gala, Cameron Duncan Nicol

Erschienen in: Back to the Future: Using Marketing Basics to Provide Customer Value

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This research examines the influence of CEOs’ regulatory foci on their firms’ strategic marketing behavior. The authors propose that CEOs’ degree of promotion focus relative to prevention focus positively impacts their firms’ likelihood of investing in intangible market assets (i.e., R&D, Advertising, and CSR). However, the authors also propose a dark side of CEOs’ promotion focus: a higher likelihood of firms getting involved in corporate social irresponsibility (CSiR). The impact of CEOs’ regulatory foci on firms’ strategic marketing behavior is proposed to be weaker for firms where the power of the marketing department is high. Findings based on observing a sample of 395 publicly listed US firms between 2006 and 2010 provide considerable support for the authors’ hypotheses. These results highlight the link between executives’ regulatory foci and strategic marketing behavior and underscore the positive and negative consequences associated with these foci.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Influence of Chief Executive Officers’ Regulatory Foci on Firms’ Advertising, R&D, and Corporate Social Responsibility: An Abstract
verfasst von
Saim Kashmiri
Prachi Gala
Cameron Duncan Nicol
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-66023-3_29