Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chatbot Dimensions that Matter: Lessons from the Trenches

verfasst von : Juanan Pereira, Óscar Díaz

Erschienen in: Web Engineering

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Chatbots are becoming pervasive. From health assistance to cooking advisers, a myriad of chatbots are out there to help you in a broad range of activities. Natural Language capabilities have received a lot of coverage as one of the most distinctive and enabling features of this revolution. Nevertheless, other less glittering dimensions might well also play a major role on chatbots’ success. This paper reports on the experience of three chatbots development. Here, unsophisticated script-based conversational capabilities are provided but the focus was on other four dimensions: interaction, integration, testing and analytics. The paper reports on the activities, arranged along these four dimensions. Our final aim is to bring to the forefront the concern for those dimensions as also main enablers of chatbot success.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
4.
Zurück zum Zitat Klopfenstein, L.C., Delpriori, S., Malatini, S., Bogliolo, A.: The rise of bots: a survey of conversational interfaces, patterns, and paradigms. In: Proceedings of the 2017 Conference on Designing Interactive Systems, DIS 2017, pp. 555–565. ACM, New York (2017). https://doi.org/10.1145/3064663.3064672 Klopfenstein, L.C., Delpriori, S., Malatini, S., Bogliolo, A.: The rise of bots: a survey of conversational interfaces, patterns, and paradigms. In: Proceedings of the 2017 Conference on Designing Interactive Systems, DIS 2017, pp. 555–565. ACM, New York (2017). https://​doi.​org/​10.​1145/​3064663.​3064672
7.
Zurück zum Zitat Weizenbaum, J.: ELIZA–a computer program for the study of natural language communication between man and machine. Commun. ACM 9(1), 36–45 (1966)CrossRef Weizenbaum, J.: ELIZA–a computer program for the study of natural language communication between man and machine. Commun. ACM 9(1), 36–45 (1966)CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Zamanirad, S., Benatallah, B., Chai Barukh, M., Casati, F., Rodriguez, C.: Programming bots by synthesizing natural language expressions into API invocations. In: Proceedings of the 32nd IEEE/ACM International Conference on Automated Software Engineering, pp. 832–837. ASE 2017. IEEE Press, Piscataway (2017). https://doi.org/10.1109/ASE.2017.8115694 Zamanirad, S., Benatallah, B., Chai Barukh, M., Casati, F., Rodriguez, C.: Programming bots by synthesizing natural language expressions into API invocations. In: Proceedings of the 32nd IEEE/ACM International Conference on Automated Software Engineering, pp. 832–837. ASE 2017. IEEE Press, Piscataway (2017). https://​doi.​org/​10.​1109/​ASE.​2017.​8115694
Metadaten
Titel
Chatbot Dimensions that Matter: Lessons from the Trenches
verfasst von
Juanan Pereira
Óscar Díaz
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-91662-0_9