Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Making Video Tutorials in the Classroom – Tacit Knowledge on Display

verfasst von : Gunver Majgaard, Lykke Bertel

Erschienen in: HCI International 2018 – Posters' Extended Abstracts

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The paper presents the first experiences of teaching design of video tutorials in a ninth semester engineering cause titled “Learning and technology”.
YouTube’s popularity and easy to use programs for video production makes video tutorials a promising educational tool. Students tend to use video tutorial on their own initiative as supplement to curriculum literature or just for fun. The extensive use of simple video tutorials in both formal and informal settings makes it relevant to study in the classroom from a design angle.
The students developed simplistic and creative tutorials. They reflected on the design processes and how to compose efficient tutorials. Additionally, tacit knowledge were displayed visually due to interactions and system behavior. This tacit knowledge on display is one of the greatest potentials of video tutorials.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Bateson, G.: De logiske kategorier læring og kommunikation. Mentale systemers økologi: Skridt i en udvikling. Kbh: Akademisk forlag. Side, 282–308 (2005) Bateson, G.: De logiske kategorier læring og kommunikation. Mentale systemers økologi: Skridt i en udvikling. Kbh: Akademisk forlag. Side, 282–308 (2005)
2.
Zurück zum Zitat Fogg, B.J.: Persuasive computers: perspectives and research directions. In: CHI 1998. ACM (1998) Fogg, B.J.: Persuasive computers: perspectives and research directions. In: CHI 1998. ACM (1998)
3.
Zurück zum Zitat Lave, J., Wenger, E.: Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation. Cambridge University Press, Cambridge (1991)CrossRef Lave, J., Wenger, E.: Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation. Cambridge University Press, Cambridge (1991)CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Majgaard, G.: Teaching mixed reality using video tutorials. In: Proceedings of the 11th European Conference on Game-Based Learning, ECGBL 2017, Graz, Austria, pp. 410–419 (2017) Majgaard, G.: Teaching mixed reality using video tutorials. In: Proceedings of the 11th European Conference on Game-Based Learning, ECGBL 2017, Graz, Austria, pp. 410–419 (2017)
5.
Zurück zum Zitat Majgaard, G., Misfeldt, M., Nielsen, J.: How design-based research, action research and interaction design contributes to the development of designs for learning. Des. Learn. 4(2), 8–21 (2011) Majgaard, G., Misfeldt, M., Nielsen, J.: How design-based research, action research and interaction design contributes to the development of designs for learning. Des. Learn. 4(2), 8–21 (2011)
6.
Zurück zum Zitat Nonaka, I., Takeuchi, H.: The Knowledge-Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation. Oxford University Press, New York, Oxford (1995). Side 61 Nonaka, I., Takeuchi, H.: The Knowledge-Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation. Oxford University Press, New York, Oxford (1995). Side 61
7.
Zurück zum Zitat Olsen, P.B., Fuglsang, L.: Videnskabsteori i samfundsvidenskaberne - på tværs af fagkulturer og paradigmer. Roskilde univeristetsforlag. ISBN-13 9788778672780 (2004) Olsen, P.B., Fuglsang, L.: Videnskabsteori i samfundsvidenskaberne - på tværs af fagkulturer og paradigmer. Roskilde univeristetsforlag. ISBN-13 9788778672780 (2004)
8.
Zurück zum Zitat Papert, S.: Mindstorm – Children, Computers, and Powerful Ideas. Basic Books, New York (1980) Papert, S.: Mindstorm – Children, Computers, and Powerful Ideas. Basic Books, New York (1980)
9.
Zurück zum Zitat Qvortrup, L.: Knowledge, Education and Learning: E-learning in the Knowledge Society. Knowledge, Learning, Media and ICT. Forlag. Samfundslitteratur (2006) Qvortrup, L.: Knowledge, Education and Learning: E-learning in the Knowledge Society. Knowledge, Learning, Media and ICT. Forlag. Samfundslitteratur (2006)
10.
Zurück zum Zitat van der Meij, H., van der Meij, J.: The effects of reviews in video tutorials. J. Comput. Assist. Learn. 32, 332–344 (2016)CrossRef van der Meij, H., van der Meij, J.: The effects of reviews in video tutorials. J. Comput. Assist. Learn. 32, 332–344 (2016)CrossRef
11.
Zurück zum Zitat Wells, J., Barry, R.M., Spence, A.: Using video tutorials as a carrot-and-stick approach to learning. IEEE Trans. Educ. 55(4), 453 (2012)CrossRef Wells, J., Barry, R.M., Spence, A.: Using video tutorials as a carrot-and-stick approach to learning. IEEE Trans. Educ. 55(4), 453 (2012)CrossRef
Metadaten
Titel
Making Video Tutorials in the Classroom – Tacit Knowledge on Display
verfasst von
Gunver Majgaard
Lykke Bertel
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-92285-0_11

Neuer Inhalt