Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Assessment in the eLearning Course on Academic Writing – A Case Study

verfasst von : Blanka Klimova

Erschienen in: Emerging Technologies for Education

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Evaluation is an inseparable part of any learning process. It is of high importance because it can either motivate or demotivate students in their studies. The purpose of this article is to discuss assessment as part of the overall evaluation in one eLearning course run at the Faculty of Informatics and Management in Hradec Kralove, Czech Republic. Firstly, the difference between the evaluation and assessment concept is clarified, and the assessment concept is specified. Secondly, the author of this article discusses the content of the Course of Academic Writing, describes the assessment and its feedback in this course, and shows how students work on their assignments. Finally, she highlights benefits and limitations of such assessment.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Klimova, B.: Assessment in smart learning environment – a case study approach. In: Uskov, V.L., Howlett, R.J., Jain, L.C. (eds.) Smart Education and Smart e-Learning. SIST, vol. 41, pp. 15–24. Springer, Heidelberg (2015). doi:10.1007/978-3-319-19875-0_2 CrossRef Klimova, B.: Assessment in smart learning environment – a case study approach. In: Uskov, V.L., Howlett, R.J., Jain, L.C. (eds.) Smart Education and Smart e-Learning. SIST, vol. 41, pp. 15–24. Springer, Heidelberg (2015). doi:10.​1007/​978-3-319-19875-0_​2 CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Klimova, B.: The role of feedback in EFL classes. Procedia – Soc. Behav. Sci. 199, 172–177 (2015)CrossRef Klimova, B.: The role of feedback in EFL classes. Procedia – Soc. Behav. Sci. 199, 172–177 (2015)CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Yin, R.K.: Case Study Research: Design and Methods. Sage, Newbury Park (1984) Yin, R.K.: Case Study Research: Design and Methods. Sage, Newbury Park (1984)
5.
Zurück zum Zitat Frydrychova Klimova, B.: Blended learning. In: Mendez Vilas, A., et al. (eds.) Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education, vol. 2, pp. 705–708. FORMATEX, Spain (2009) Frydrychova Klimova, B.: Blended learning. In: Mendez Vilas, A., et al. (eds.) Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education, vol. 2, pp. 705–708. FORMATEX, Spain (2009)
6.
Zurück zum Zitat Frydrychova Klimova, B., Hubackova, S., Semradova, I.: Blended learning in a foreign language learning. Procedia – Soc. Behav. Sci. 28, 281–285 (2011)CrossRef Frydrychova Klimova, B., Hubackova, S., Semradova, I.: Blended learning in a foreign language learning. Procedia – Soc. Behav. Sci. 28, 281–285 (2011)CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Frydrychova Klimova, B., Poulova, P.: Forms of instruction and students’ preferences - a comparative study. In: Cheung, S.K.S., Fong, J., Zhang, J., Kwan, R., Kwok, L.F. (eds.) ICHL 2014. LNCS, vol. 8595, pp. 220–231. Springer, Heidelberg (2014). doi:10.1007/978-3-319-08961-4_21 Frydrychova Klimova, B., Poulova, P.: Forms of instruction and students’ preferences - a comparative study. In: Cheung, S.K.S., Fong, J., Zhang, J., Kwan, R., Kwok, L.F. (eds.) ICHL 2014. LNCS, vol. 8595, pp. 220–231. Springer, Heidelberg (2014). doi:10.​1007/​978-3-319-08961-4_​21
8.
Zurück zum Zitat Bacha, N.: Writing evaluation: what can analytic versus holistic essay scoring tell us? System 29, 371–383 (2001)CrossRef Bacha, N.: Writing evaluation: what can analytic versus holistic essay scoring tell us? System 29, 371–383 (2001)CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Jacobs, H.J., et al.: Testing ESL Composition: a Practical Approach. Newbury House, Rowley (1981) Jacobs, H.J., et al.: Testing ESL Composition: a Practical Approach. Newbury House, Rowley (1981)
11.
Zurück zum Zitat Horvathova, B.: Diary studies as a research tool in investigating language learning. In: Research in Foreign Language Education, Brno, MSD, pp. 108–143 (2012) Horvathova, B.: Diary studies as a research tool in investigating language learning. In: Research in Foreign Language Education, Brno, MSD, pp. 108–143 (2012)
12.
Zurück zum Zitat Vesela, K.: Teaching ESP in New Environments. CA-CLIL. ASPA, Veľké Zálužie (2012) Vesela, K.: Teaching ESP in New Environments. CA-CLIL. ASPA, Veľké Zálužie (2012)
Metadaten
Titel
Assessment in the eLearning Course on Academic Writing – A Case Study
verfasst von
Blanka Klimova
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-52836-6_79