Skip to main content

Zusammenfassung

Die dynamische Entwicklung in den nationalen und internationalen Märkten konfrontiert den Markenartikelbereich mit neuen Risiken, bietet jedoch auch zahlreiche Chancen zur Profilierung.

Dieser Beitrag ist entnommen aus: Dichtl, E./Eggers, W. (Hrsg.), Marke und Markenartikel als Instrument des Wettbewerbs, München 1992, S. 129–156.

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this chapter

Chapter
USD 29.95
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
eBook
USD 44.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book
USD 59.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Purchases are for personal use only

Institutional subscriptions

Preview

Unable to display preview. Download preview PDF.

Unable to display preview. Download preview PDF.

Literaturverzeichnis

  • Aaker, D. (1990): Brand Extensions: The Good, the Bad, and the Ugly, in: Sloan Management Review, Summer 1990, S. 47–56.

    Google Scholar 

  • BBDO (Hrsg.): A World of Brand Parity, unveröffentlichte Studie, o. O., o. J., o. S.

    Google Scholar 

  • Becker, J. (1992): Marketing-Konzeption, 4. Aufl., München 1992.

    Google Scholar 

  • Burkhardt, R. (1991): Marken für den Markt von Morgen, in: Industriemagazin, (1991), Nr. 6, S. 22–30.

    Google Scholar 

  • Domizlaff, H. (1951): Die Gewinnung des öffentlichen Vertrauens, 2. Aufl., Hamburg 1951.

    Google Scholar 

  • Fréter, H. (1977): Markenpositionierung, Habilitationsschrift, Münster 1977.

    Google Scholar 

  • Graumann, J. (1983): Die Dienstleistungsmarke, München 1983.

    Google Scholar 

  • Haedrich, G./Tomczak T. (1990): Strategische Markenführung, Berlin, Stuttgart 1990.

    Google Scholar 

  • Hätty, H. (1989): Der Markentransfer, Heidelberg 1989.

    Google Scholar 

  • Konert, F.-J. (1986): Vermittlung emotionaler Erlebniswerte, in: Markenartikel, 48. Jg. (1986), Nr. 12, S. 576–578.

    Google Scholar 

  • Körfer-Schün, P. (1990): Von der Produktvielfalt zur Markenkompetenz: Konzeptmarken für den Weltmarkt entwickeln, in: Schöttle, K. (Hrsg.), Jahrbuch des Marketing, Wiesbaden 1990, S. 88–96.

    Google Scholar 

  • Kotler, Ph. (1988): Marketing Management, 6th Ed., Engleood Cliffs/N. J. 1988.

    Google Scholar 

  • Kreutzer, R. (1989): Markenstrategien im länderübergreifenden Marketing, Markenartikel, 51. Jg. (1989), Nr. 11, S. 569–572.

    Google Scholar 

  • Kroeber-Riel, W. (1991): Strategie und Technik der Werbung, 3. Aufl., Stuttgart u. a. 1991.

    Google Scholar 

  • Mayer, A./Mayer, R. (1987): Imagetransfer, Hamburg 1987.

    Google Scholar 

  • Mayer, U. (1984): Produktpositionierung, Köln

    Google Scholar 

  • Meffert, H. (1979): Der Markenartikel und seine Bedeutung für den Verbraucher, Gruner + Jahr AG & Co (Hrsg.), Hamburg 1979.

    Google Scholar 

  • Meffert, H. (1986): Marketing, 7. Aufl., Wiesbaden 1986.

    Google Scholar 

  • Meffert, H. (1988a): Markenstrategien als Waffe im Wettbewerb, in: Henzler, H. (Hrsg.), Handbuch Strategische Führung, Wiesbaden 1988a, S. 581–610.

    Google Scholar 

  • Meffert, H. (1988b): Strategische Unternehmensführung und Marketing, Wiesbaden 1988b.

    Google Scholar 

  • Meffert, H. (1990): Euromarketing im Spannungsfeld zwischen nationalen Bedürfnissen und globalem Wettbewerb, in: Meffert, H./Kirchgeorg, M. (Hrsg.), Marktorientierte Unternehmensführung im europäischen Binnenmarkt, Stuttgart 1990, S. 21–37.

    Google Scholar 

  • Meffert, H. (1991): Herausforderung an die Markenführung in den 90er Jahren, in: Markenartikel, 53. Jg. (1991), Nr. 6, S. 264–265.

    Google Scholar 

  • Meffert, H. (1992): Marketingforschung und Käuferverhalten, 2. Aufl., Wiesbaden 1992.

    Google Scholar 

  • Meffert, H./Bruhn, M. (1984): Markenstrategien im Wettbewerb, Wiesbaden 1984.

    Google Scholar 

  • Meffert, H./Heinemann, G. (1990): Operationalisierung des Imagetransfers, in: Marketing ZFP, 12. Jg. (1990); Nr. 1, S. 5–10.

    Google Scholar 

  • Nommensen, J. (1990): Die Prägnanz von Markenbildern, Heidelberg 1990.

    Google Scholar 

  • O. V. (1990): Vom Verfall und Aufstieg eines Markenartikels, in: werben & verkaufen, 1990, Nr. 43, S. 20.

    Google Scholar 

  • O.V (1991): Markenartikel weiter im Aufwind, in: Markenartikel, 53. Jg. (1991), Nr. 6, S. 262–263.

    Google Scholar 

  • Porter, M. (1986): Wettbewerbsvorteile, Frankfurt/Main 1986.

    Google Scholar 

  • Porter, M. (1988): Wettbewerbsstrategie, Frankfurt/Main 1988.

    Google Scholar 

  • Prick, H.-J. (1988): Warum Line Extension für Nivea?, in: Gutta, M. et al. (Hrsg.), Brand News, Wie Namen zu Markennamen werden, Hamburg 1988.

    Google Scholar 

  • Quelch, J./Hoff, E. (1986): Globales Marketing — nach Maß, in: Harvard manager, 8. Jg. (1986), Nr. 4, S. 107–110.

    Google Scholar 

  • Ries, A./Trout, J. (1986): Die neue Werbestrategie, Hamburg-New York 1986.

    Google Scholar 

  • Schmidt, D./Hackner, R. (1990): Markenprofilierung mit Dienstleistungen, in: Marktforschung & Analyse, 34. Jg. (1990), Nr. 3, S. 61–64.

    Google Scholar 

  • Simon, H. (1985): Goodwill und Marketingstrategie, Wiesbaden 1985.

    Google Scholar 

  • Simon, H. (1988): Schaffung und Verteidigung von Wettbewerbsvorteilen, in: Simon, H. (Hrsg.), Wettbewerbsvorteile und Wettbewerbsfähigkeit, Stuttgart 1988, S. 1–17.

    Google Scholar 

  • Titze, W. (1991): Marken-Macht, in: manager magazin, 21. Jg. (1991), Nr. 5, S. 206–215.

    Google Scholar 

  • Voss, W.-D. (1983): Modellgestützte Markenpolitik, Wiesbaden 1983.

    Google Scholar 

  • Waltermann, B. (1989): Internationale Markenpolitik und Produktpositionierung, Wien 1989.

    Google Scholar 

  • Winram, St. (1987): The Opportunity for World Brands, in: Murphy, J. (Hrsg.), Branding: A Key Marketing Tool, London 1987, S. 104–115.

    Google Scholar 

Download references

Authors

Editor information

Editors and Affiliations

Rights and permissions

Reprints and permissions

Copyright information

© 1999 Betriebswirtschaftlicher Verlag Dr.Th. Gabler GmbH, Wiesbaden

About this chapter

Cite this chapter

Meffert, H. (1999). Strategien zur Profilierung von Marken. In: Meffert, H. (eds) Marktorientierte Unternehmensführung im Wandel. Gabler Verlag. https://doi.org/10.1007/978-3-322-84425-5_12

Download citation

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-322-84425-5_12

  • Publisher Name: Gabler Verlag

  • Print ISBN: 978-3-322-84426-2

  • Online ISBN: 978-3-322-84425-5

  • eBook Packages: Springer Book Archive

Publish with us

Policies and ethics