Skip to main content

Zusammenfassung

Musik in der Schule wird von ihren Anhänger/inne/n eine ganz erhebliche pädagogische Wirksamkeit zugeschrieben: „Mehr Musik sollte beeinflussen

  • die Intelligenz

  • die schulischen Leistungen

  • das Sozialverhalten

  • den Gemeinschaftssinn

  • die kreativen Fähigkeiten

  • die psychomotorischen Fähigkeiten

  • die Konzentration

  • das musikalische Interesse allgemein

  • das Freizeitverhalten.

Es wäre interessant, diese Behauptungen an österreichischen Musikhauptschulen fest zu stellen“.

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this chapter

Chapter
USD 29.95
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
eBook
USD 39.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book
USD 39.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Purchases are for personal use only

Institutional subscriptions

Preview

Unable to display preview. Download preview PDF.

Unable to display preview. Download preview PDF.

Author information

Authors and Affiliations

Authors

Editor information

Editors and Affiliations

Rights and permissions

Reprints and permissions

Copyright information

© 2011 VS Verlag für Sozialwissenschaften | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH

About this chapter

Cite this chapter

Eder, F. (2011). Wie gut sind Musikhauptschulen?. In: Altrichter, H., Heinrich, M., Soukup-Altrichter, K. (eds) Schulentwicklung durch Schulprofilierung?. VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92825-8_5

Download citation

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-531-92825-8_5

  • Publisher Name: VS Verlag für Sozialwissenschaften

  • Print ISBN: 978-3-531-16671-1

  • Online ISBN: 978-3-531-92825-8

  • eBook Packages: Humanities, Social Science (German Language)

Publish with us

Policies and ethics