Skip to main content

2008 | OriginalPaper | Buchkapitel

More Accurate Student Modeling through Contextual Estimation of Slip and Guess Probabilities in Bayesian Knowledge Tracing

verfasst von : Ryan S. J. d. Baker, Albert T. Corbett, Vincent Aleven

Erschienen in: Intelligent Tutoring Systems

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Modeling students’ knowledge is a fundamental part of intelligent tutoring systems. One of the most popular methods for estimating students’ knowledge is Corbett and Anderson’s [6] Bayesian Knowledge Tracing model. The model uses four parameters per skill, fit using student performance data, to relate performance to learning. Beck [1] showed that existing methods for determining these parameters are prone to the

Identifiability Problem:

the same performance data can be fit equally well by different parameters, with different implications on system behavior. Beck offered a solution based on Dirichlet Priors [1], but, we show this solution is vulnerable to a different problem,

Model Degeneracy

, where parameter values violate the model’s conceptual meaning (such as a student being more likely to get a correct answer if he/she does not know a skill than if he/she does).We offer a new method for instantiating Bayesian Knowledge Tracing, using machine learning to make contextual estimations of the probability that a student has guessed or slipped. This method is no more prone to problems with Identifiability than Beck’s solution, has less Model Degeneracy than competing approaches, and fits student performance data better than prior methods. Thus, it allows for more accurate and reliable student modeling in ITSs that use knowledge tracing.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
More Accurate Student Modeling through Contextual Estimation of Slip and Guess Probabilities in Bayesian Knowledge Tracing
verfasst von
Ryan S. J. d. Baker
Albert T. Corbett
Vincent Aleven
Copyright-Jahr
2008
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-540-69132-7_44