Skip to main content

2008 | OriginalPaper | Buchkapitel

Graphical Revelations: Comparing Students’ Translation Errors in Graphics and Logic

verfasst von : Richard Cox, Robert Dale, John Etchemendy, Dave Barker-Plummer

Erschienen in: Diagrammatic Representation and Inference

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

We are interested in developing a better understanding of what it is that students find difficult in learning logic. We use both natural language and diagram-based methods for teaching students the formal language of first-order logic. In this paper, we present some initial results that demonstrate that, when we look at how students construct diagrammatic representations of information expressed in natural language (

nl

) sentences, the error patterns are different from those observed when students translate from

nl

to first-order logic (

fol

). In the

nl

-to-diagram construction task, errors associated with the interpretation of the expression

not a small dodecahedron

were manifested much more frequently with respect to the object’s size than with respect to its shape. In the

nl

-to-

fol

task, however, no such asymmetry was observed. We hypothesize a number of possible factors that might be implicated here: differences between the

nl

-to-diagram and

nl

-to-

fol

tasks; the reduced expressivity of diagrams compared to language; scoping errors in participants’

nl

parsing; and the visuospatial properties of the blocks-world domain. In sum, constructing a diagram requires the student to provide an instantiated representation of the meaning of a natural language sentence; this tests their understanding in a way that translation into first-order logic does not, by ensuring that they are not simply carrying out a symbol manipulation exercise.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Graphical Revelations: Comparing Students’ Translation Errors in Graphics and Logic
verfasst von
Richard Cox
Robert Dale
John Etchemendy
Dave Barker-Plummer
Copyright-Jahr
2008
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-540-87730-1_24