Skip to main content

2008 | OriginalPaper | Buchkapitel

Challenges in the Development and Evaluation of Immersive Digital Educational Games

verfasst von : Effie Lai-Chong Law, Michael D. Kickmeier-Rust, Dietrich Albert, Andreas Holzinger

Erschienen in: HCI and Usability for Education and Work

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In this paper, we describe a conceptual framework and address the related issues and solutions in the identification of three major challenges for the development and evaluation of Immersive Digital Educational Games (IDEGs). These challenges are (i) advancing adaptive educational technologies to shape learning experience, ensuring the individualization of learning experiences, adaptation to personal aims, needs, abilities and prerequisites; (ii) providing technological approaches to reduce the development costs for IDEGs; by enabling the creation of entirely different stories and games for a variety of different learning domains, each based, more or less, on the same pool of story units; patterns and structures; (iii) developing robust evaluation methodologies for IDEGs by the extension of ISO 9241 to include user satisfaction, motivation and learning progress and other User Experience (UX) attributes. While our research and development is by no means concluded, we believe that we have arrived at a stage where conclusions may be drawn, which will be of considerable use to other researchers in this domain.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Challenges in the Development and Evaluation of Immersive Digital Educational Games
verfasst von
Effie Lai-Chong Law
Michael D. Kickmeier-Rust
Dietrich Albert
Andreas Holzinger
Copyright-Jahr
2008
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-540-89350-9_2

Neuer Inhalt