Skip to main content

2010 | OriginalPaper | Buchkapitel

Measuring Message Propagation and Social Influence on Twitter.com

verfasst von : Shaozhi Ye, S. Felix Wu

Erschienen in: Social Informatics

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Although extensive studies have been conducted on online social networks (OSNs), it is not clear how to characterize information propagation and social influence, two types of important but not well defined social behavior. This paper presents a measurement study of 58M messages collected from 700K users on

Twitter.com

, a popular social medium. We analyze the propagation patterns of general messages and show how breaking news (Michael Jackson’s death) spread through Twitter. Furthermore, we evaluate different social influences by examining their stabilities, assessments, and correlations. This paper addresses the complications as well as challenges we encounter when measuring message propagation and social influence on OSNs. We believe that our results here provide valuable insights for future OSN research.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Measuring Message Propagation and Social Influence on Twitter.com
verfasst von
Shaozhi Ye
S. Felix Wu
Copyright-Jahr
2010
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-16567-2_16