Skip to main content

Aufbau eines innovativen Serviceportfolios

  • Chapter
  • First Online:
Serviceinnovation

Zusammenfassung

Aufbau und Pflege eines leistungsfähigen Serviceportfolios hat für viele Industriegüterunternehmen heute noch keine höchste Priorität. Teilweise aus einer Ablehnung gegenüber wenig greifbaren Termini wie „Verkauf von Kundenmehrwert“, teilweise mit einer mangelhaften internen Ressourcensituation begründet, steht das Serviceportfolio klar hinter den Ersatzteilen als primär adressiertes Servicegeschäft zurück. Unternehmen verpassen damit nicht nur eine große Chance auf Umsatzsteigerung, sondern auch den möglichen Ausgleich von Konjunkturzyklen im Neugeschäft – und geben damit nicht zuletzt ein Werkzeug für dauerhafte Kundenbindung aus der Hand.

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this chapter

Chapter
USD 29.95
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
eBook
USD 69.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as EPUB and PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book
USD 74.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Purchases are for personal use only

Institutional subscriptions

Author information

Authors and Affiliations

Authors

Corresponding author

Correspondence to Reinhard Geissbauer .

Rights and permissions

Reprints and permissions

Copyright information

© 2012 Springer-Verlag Berlin Heidelberg

About this chapter

Cite this chapter

Geissbauer, R., Griesmeier, A., Feldmann, S., Toepert, M. (2012). Aufbau eines innovativen Serviceportfolios. In: Serviceinnovation. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-21239-0_3

Download citation

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-21239-0_3

  • Published:

  • Publisher Name: Springer, Berlin, Heidelberg

  • Print ISBN: 978-3-642-21238-3

  • Online ISBN: 978-3-642-21239-0

  • eBook Packages: Business and Economics (German Language)

Publish with us

Policies and ethics