Skip to main content

2012 | OriginalPaper | Buchkapitel

On Pedagogical Effects of Learner-Support Agents in Collaborative Interaction

verfasst von : Yugo Hayashi

Erschienen in: Intelligent Tutoring Systems

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The present study was conducted to investigate if and how conversational agent can facilitate explanation activity that is conducive to learning. This was investigated through two experiments where pairs of participants, who were enrolled in a psychology course, engaged in a task of explaining to their partners the meanings of concepts of technical terms taught in the course. During the task, they interacted with a conversational agent, which was programmed to provide back-channel feedbacks and meta cognitive suggestions to encourage and facilitate conversational interaction between the participants. The findings of the experiments suggested that (1) a conversational agent can facilitate a deeper understanding of conceptwhen participants are attentive to its presence, and (2) affective positive feedbacks from conversational agent facilitates explanation and learning performance.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
On Pedagogical Effects of Learner-Support Agents in Collaborative Interaction
verfasst von
Yugo Hayashi
Copyright-Jahr
2012
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-30950-2_3