Overview
- Triangulativ-angelegte schulische Bildungsungleichheitsforschung
- Ethnographie zu sozialen Differenzen und Bildungsungleichheiten
- Reflexive pädagogische Emotionsforschung
Part of the book series: Bildung und Gesellschaft (BILDUNGUG)
Access this book
Tax calculation will be finalised at checkout
Other ways to access
Table of contents (6 chapters)
Keywords
About this book
Reviews
Authors and Affiliations
About the author
Bibliographic Information
Book Title: Lehrkräfte und soziale Ungleichheit
Book Subtitle: Eine ethnographische Studie zum un/doing authority in Grundschulen
Authors: Florian Weitkämper
Series Title: Bildung und Gesellschaft
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-24483-5
Publisher: Springer VS Wiesbaden
eBook Packages: Education and Social Work (German Language)
Copyright Information: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, ein Teil von Springer Nature 2019
Softcover ISBN: 978-3-658-24482-8Published: 22 November 2018
eBook ISBN: 978-3-658-24483-5Published: 19 November 2018
Series ISSN: 2625-8560
Series E-ISSN: 2625-8587
Edition Number: 1
Number of Pages: XIII, 377
Number of Illustrations: 1 b/w illustrations
Topics: Sociology of Education, Learning & Instruction, Research Methods in Education