Skip to main content
Erschienen in: Educational Assessment, Evaluation and Accountability 1/2017

21.02.2017

Standardization and assessment practices

verfasst von: Stephan Gerhard Huber, Guri Skedsmo

Erschienen in: Educational Assessment, Evaluation and Accountability | Ausgabe 1/2017

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

Many countries have recently introduced reforms that aim to enhance education quality by implementing assessment tools to evaluate organizational, classroom, and personal practices (at school leader, teacher, and student levels). Standards and quality frameworks describe education processes and outputs with operationalized indicators, sometimes taking into account the conditions of educational practices. The evaluation process is aligned to these standards and standardized itself, particularly when used for accountability purposes. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Benveniste, L. (2002). The political structuration of assessment: Negotiating state power and legitimacy. Comparative Education Review, 46(1), 89–118.CrossRef Benveniste, L. (2002). The political structuration of assessment: Negotiating state power and legitimacy. Comparative Education Review, 46(1), 89–118.CrossRef
Metadaten
Titel
Standardization and assessment practices
verfasst von
Stephan Gerhard Huber
Guri Skedsmo
Publikationsdatum
21.02.2017
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Educational Assessment, Evaluation and Accountability / Ausgabe 1/2017
Print ISSN: 1874-8597
Elektronische ISSN: 1874-8600
DOI
https://doi.org/10.1007/s11092-017-9257-1

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2017

Educational Assessment, Evaluation and Accountability 1/2017 Zur Ausgabe