Skip to main content
Erschienen in: Cultural Studies of Science Education 1/2007

01.01.2007 | (empty)/Forum

Forum: Questions as a tool for bridging science and everyday language games

verfasst von: Pei-Ling Hsu

Erschienen in: Cultural Studies of Science Education | Ausgabe 1/2007

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

This forum consists of two commentaries—authored by Pei-Ling Hsu and Wolff-Michael Roth, repectivley—on the feature article by Mattias Lundin who, in turn, responds in a rejoinder. Information on how to reference the commentaries and the rejoinder is provided in the footnotes. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
Citation for this forum contribution: Hsu, P.-L.. (2007). Analyzing science discourse from a language games perspective. Cultural Studies of Science Education, 2(1), pp–pp.
 
2
Citation for this forum contribution: Roth, W.-M. (2007). Busting boundaries: Rethinking language from an epistemology of difference. Cultural Studies of Science Education, 2(1), pp–pp.
 
3
Its chemical IUPAC name is: 5-ethyl-5-(1-methylbutyl)-2-sulfanyl-1H-pyrimidine-4,6-dione, and the chemical formula reduces to: C11H18N2O2S. Readers can find a 3-D rendering of its structure at the URL: http://redpoll.pharmacy.ualberta.ca/drugbank/cgi-bin/getCard.cgi?CARD=APRD00660.txt.
 
4
Citation for this forum contribution: Lundin, M. (2007). Action for purpose in a language game in motion. Cultural Studies of Science Education, 2(1), pp–pp.
 
Metadaten
Titel
Forum: Questions as a tool for bridging science and everyday language games
verfasst von
Pei-Ling Hsu
Publikationsdatum
01.01.2007
Verlag
Kluwer Academic Publishers
Erschienen in
Cultural Studies of Science Education / Ausgabe 1/2007
Print ISSN: 1871-1502
Elektronische ISSN: 1871-1510
DOI
https://doi.org/10.1007/s11422-007-9053-1

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2007

Cultural Studies of Science Education 1/2007 Zur Ausgabe

Editorial

Editorial