Menu Expand

Cite JOURNAL ARTICLE

Style

Dörr, K. Portrait: Finanzielle Bildung als gesellschaftlicher Auftrag der Sparkassen-Finanzgruppe. Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung, 86(3), 97-102. https://doi.org/10.3790/vjh.86.3.97
Dörr, Korina "Portrait: Finanzielle Bildung als gesellschaftlicher Auftrag der Sparkassen-Finanzgruppe" Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 86.3, 2017, 97-102. https://doi.org/10.3790/vjh.86.3.97
Dörr, Korina (2017): Portrait: Finanzielle Bildung als gesellschaftlicher Auftrag der Sparkassen-Finanzgruppe, in: Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung, vol. 86, iss. 3, 97-102, [online] https://doi.org/10.3790/vjh.86.3.97

Format

Portrait: Finanzielle Bildung als gesellschaftlicher Auftrag der Sparkassen-Finanzgruppe

Dörr, Korina

Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung, Vol. 86 (2017), Iss. 3 : pp. 97–102

2 Citations (CrossRef)

Additional Information

Article Details

Author Details

Deutscher Sparkassen-und Giroverband

Cited By

  1. Finanzielle Bildung als Schlüssel zur finanziellen Freiheit

    Finanzielle Bildung vs. Finanzielle Freiheit

    Serena, Manuela | Hastenteufel, Jessica

    2022

    https://doi.org/10.1007/978-3-658-37334-4_2 [Citations: 0]
  2. Ökonomische Erkenntnisse verständlich vermitteln

    Konzepte und Strategien einer außerschulischen ökonomischen Bildung

    Seeber, Günther

    2020

    https://doi.org/10.1007/978-3-658-32753-8_7 [Citations: 0]

Abstract

Additional private pension, complex financial products and low interest rates–consumers have to rise to the challenge of focusing more on financial issues. The concept of the Sparkassen-Finanzgruppe in the area of financial education will be presented. The holistic, structural approach includes both school and non-school education. It aims to provide access to financial knowledge for students and to assist consumers with the competent handling of money and financial services. A wide range of educational and advisory services is available, free of charge and free of advertising, for individuals and also for non-profit social institutions.