Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

08.05.2018 | Original Paper | Ausgabe 1/2020

Review of Managerial Science 1/2020

Linking hedonic and utilitarian shopping values to consumer skepticism and green consumption: the roles of environmental involvement and locus of control

Zeitschrift:
Review of Managerial Science > Ausgabe 1/2020
Autoren:
Zhao-Hong Cheng, Chun-Tuan Chang, Yu-Kang Lee

Abstract

Drawing on the value-belief-norm theory, we propose that hedonic and utilitarian shopping values are linked with consumer skepticism toward green advertising and eco-friendly consumption behavior (i.e., green consumption) through environmental involvement, and that these links are contingent on locus of control. In support of our theory, results from a survey of 491 consumers reveal that hedonic and utilitarian shopping values influence environmental involvement positively and negatively, respectively. There is a negative relationship between environmental involvement and consumer skepticism toward green advertising. Such skepticism is also negatively related to green consumption. Environmental involvement translated hedonic and utilitarian shopping values into consumer skepticism toward green advertising. The relationships among the researched variables are stronger for individuals with an internal locus of control than for those with an external locus of control.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2020

Review of Managerial Science 1/2020 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise