Skip to main content

2020 | OriginalPaper | Buchkapitel

Linking Luxury Brand Experience and Brand Attachment Through Self-Brand Connections: A Role-Theory Perspective

verfasst von : Eirini Koronaki, Prokopis K. Theodoridis, George G. Panigyrakis

Erschienen in: Strategic Innovative Marketing and Tourism

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The importance of brand experience in the luxury context has been increasingly gaining attention recently, due to the need to provide consumer with unique moments of connection. This research builds on the growing body of literature, in an attempt to identify the brand attachment’s contribution to that and how self-brand connections can be affecting the process, and also examine the influence of luxury values, national values and human personality on brand attachment. Role theory is used as an underlying theory, specifically analysing consumer’s identity, role formation and role enactment. Using a questionnaire-based survey for existing luxury customers, the findings indicate that brand attachment positively impacts brand experience, through the mediating role of self-brand connections and highlight the positive influence of luxury and national values play, and the negative of human personality. The results demonstrate the importance of brand attachment as a tool to create strong experiences, and indicate managerial implications for consumers’ selves’ connections to luxury brands.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
4.
Zurück zum Zitat Prendergast G, Wong C (2003) Parental influence on the purchase of luxury brands of infant apparel: an exploratory study in Hong Kong. J Consum Mark 20:157–169CrossRef Prendergast G, Wong C (2003) Parental influence on the purchase of luxury brands of infant apparel: an exploratory study in Hong Kong. J Consum Mark 20:157–169CrossRef
18.
Zurück zum Zitat Kavoura A, Stavrianea A (2016) A brand experiences’ conceptual model for visitors’ attitudinal loyalty. Tourismos 11:1–21 Kavoura A, Stavrianea A (2016) A brand experiences’ conceptual model for visitors’ attitudinal loyalty. Tourismos 11:1–21
Metadaten
Titel
Linking Luxury Brand Experience and Brand Attachment Through Self-Brand Connections: A Role-Theory Perspective
verfasst von
Eirini Koronaki
Prokopis K. Theodoridis
George G. Panigyrakis
Copyright-Jahr
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-36126-6_86