Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2006 | Ausgabe 1/2006

Political Behavior 1/2006

Locating the Issue Public: The Multi-Dimensional Nature of Engagement with Health Care Reform

Zeitschrift:
Political Behavior > Ausgabe 1/2006
Autoren:
Vincent Price, Clarissa David, Brian Goldthorpe, Marci McCoy Roth, Joseph N. Cappella
Wichtige Hinweise
Vincent Price and Joseph N. Cappella are Professors in the Annenberg School for Communication at the University of Pennsylvania, where Clarissa David, Brian Goldthorpe, and Marci McCoy Roth are doctoral students. Gathering of the data reported here was supported by grants to Vincent Price and Joseph N. Cappella from The National Science Foundation (Grant EIA-0306801) and the Annenberg Public Policy Center of the University of Pennsylvania. Views expressed are those of the authors alone and do not necessarily reflect opinions of the sponsoring agencies.
This research examines in detail the structure of the issue public for health care reform, drawing from extensive, nationally representative survey data tapping general attentiveness to news and public affairs, specific interests in health care issues, and motivations (e.g., personal health and financial conditions) to follow health care reform issues. We furthermore adopt a multi-dimensional approach to defining the contours of the issue public for health care policy, separately studying its cognitive, affective, and behavioral underpinnings. Results indicate only weak interconnections across these dimensions—measured through health care knowledge, holding strong opinions on health care issues, and participation in health-related political activities, respectively—and somewhat different structural and motivational patterns underlying each. Theoretical, conceptual and methodological implications of these findings are discussed.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Premium Partner

    Bildnachweise