Skip to main content
Erschienen in:

27.05.2023

Managing Industrial Innovation Communications on Social Media Platforms for Effective User Engagement

verfasst von: Mohina Gandhi, Arpan Kumar Kar, Sanjit Kumar Roy

Erschienen in: Information Systems Frontiers | Ausgabe 4/2024

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The enormous presence of users over social media platforms (SMPs) has been harnessed by B2B marketers and researchers across the innovation process. However, limited research has examined the marketing of firms’ industrial innovation practices over SMPs. Through the lens of signaling theory, we identified the presence of organizational, product, process, marketing, and social innovation operations in their SM posts. These posts were further analyzed using multimodal analytical techniques to identify their embedded textual and visual features. The results indicate that using SMPs for announcing industrial innovation practices is essential. It also shows the prevalence of users’ interest in the information relevant to organizational innovation practices of B2B firms. Our study provides a guidebook for social media managers that leads them from “what” to “how” while designing social media posts for effective user engagement.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Anhänge
Nur mit Berechtigung zugänglich
Literatur
Zurück zum Zitat BEPA - Bureau of European Policy Advisors. (2010). Empowering people, driving change: Social innovation in the European Union. European Commission. BEPA - Bureau of European Policy Advisors. (2010). Empowering people, driving change: Social innovation in the European Union. European Commission.
Zurück zum Zitat Cameron, A. C., & Trivedi, P. K. (2013). Regression analysis of count data (53 vol.). Cambridge University Press. Cameron, A. C., & Trivedi, P. K. (2013). Regression analysis of count data (53 vol.). Cambridge University Press.
Zurück zum Zitat Day, G. S. (2011). Closing the marketing capabilities gap. Journal of Marketing, 75(4), 183–195.CrossRef Day, G. S. (2011). Closing the marketing capabilities gap. Journal of Marketing, 75(4), 183–195.CrossRef
Zurück zum Zitat Gkikas, D. C., Tzafilkou, K., Theodoridis, P. K., Garmpis, A., & Gkikas, M. C. (2022). How do text characteristics impact user engagement in social media posts: Modeling content readability, length, and hashtags number in Facebook. International Journal of Information Management Data Insights, 2(1), 100067. https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2022.100067CrossRef Gkikas, D. C., Tzafilkou, K., Theodoridis, P. K., Garmpis, A., & Gkikas, M. C. (2022). How do text characteristics impact user engagement in social media posts: Modeling content readability, length, and hashtags number in Facebook. International Journal of Information Management Data Insights, 2(1), 100067. https://​doi.​org/​10.​1016/​j.​jjimei.​2022.​100067CrossRef
Zurück zum Zitat Miranda, S., Berente, N., Seidel, S., Safadi, H., & Burton-Jones, A. (2022). Editor‘s comments: Computationally intensive theory construction: a primer for authors and reviewers. Management Information Systems Quarterly, 46(2), iii-xviii. Miranda, S., Berente, N., Seidel, S., Safadi, H., & Burton-Jones, A. (2022). Editor‘s comments: Computationally intensive theory construction: a primer for authors and reviewers. Management Information Systems Quarterly, 46(2), iii-xviii.
Zurück zum Zitat Ordenes, F. V., Grewal, D., Ludwig, S., Ruyter, K., De, Mahr, D., & Wetzels, M. (2019). Cutting through content clutter: How speech and image acts drive consumer sharing of social media brand messages. Journal of Consumer Research, 45(5), 988–1012. https://doi.org/10.1093/jcr/ucy032CrossRef Ordenes, F. V., Grewal, D., Ludwig, S., Ruyter, K., De, Mahr, D., & Wetzels, M. (2019). Cutting through content clutter: How speech and image acts drive consumer sharing of social media brand messages. Journal of Consumer Research, 45(5), 988–1012. https://​doi.​org/​10.​1093/​jcr/​ucy032CrossRef
Zurück zum Zitat Rogers, E. M. (2010). Diffusion of innovations. Simon and Schuster. Rogers, E. M. (2010). Diffusion of innovations. Simon and Schuster.
Zurück zum Zitat Spence, M. (1973). Job market signaling. The Quarterly Journal of Economics, 87(3). MIT Press. Spence, M. (1973). Job market signaling. The Quarterly Journal of Economics, 87(3). MIT Press.
Metadaten
Titel
Managing Industrial Innovation Communications on Social Media Platforms for Effective User Engagement
verfasst von
Mohina Gandhi
Arpan Kumar Kar
Sanjit Kumar Roy
Publikationsdatum
27.05.2023
Verlag
Springer US
Erschienen in
Information Systems Frontiers / Ausgabe 4/2024
Print ISSN: 1387-3326
Elektronische ISSN: 1572-9419
DOI
https://doi.org/10.1007/s10796-023-10402-9