Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.12.2013 | Ausgabe 4/2013

Marketing Letters 4/2013

Marketing’s roles in innovation in business-to-business firms: Status, issues, and research agenda

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 4/2013
Autoren:
Abbie Griffin, Brett W. Josephson, Gary Lilien, Fred Wiersema, Barry Bayus, Rajesh Chandy, Ely Dahan, Steve Gaskin, Ajay Kohli, Christopher Miller, Ralph Oliva, Jelena Spanjol

Abstract

A project funded by the Institute for the Study of Business Markets to develop an understanding of the current state of business-to-business marketing and a research agenda for the field identified a lack of understanding of how the marketing function can or should best contribute to firmsinnovation efforts as the top priority. A workshop of senior academics and research-oriented practitioners explored this topic further, identifying four specific themes: (1) improving customer needs understanding and customer involvement in developing new products, (2) innovating beyond the lab, (3) disseminating and implementing research findings in firms, and (4) marketing’s overall role in innovation. This article defines these themes, sketches the current status of knowledge about each theme, frames practitioners’ issues with them, and proposes research agendas for each theme to move the field forward. The goal is to encourage rigorously executed academic research that can also help firms innovate more successfully.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2013

Marketing Letters 4/2013 Zur Ausgabe