Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

28.06.2018 | Original Paper | Ausgabe 4/2019

Political Behavior 4/2019

Mass Media and Electoral Preferences During the 2016 US Presidential Race

Zeitschrift:
Political Behavior > Ausgabe 4/2019
Autoren:
Christopher Wlezien, Stuart Soroka
Wichtige Hinweise
Portions of the research in this paper were presented at the Conference on The US Elections of 2016: Domestic and International Aspects, the Interdisciplinary Center (IDC), Herzliya, Israel, January 8-9, 2017. The research relies on Lexicoder software development by Mark Daku and Lori Young. We owe special thanks to Amnon Cavari for getting us to do the data work and analysis for this paper, to G. Elliott Morris for assistance with data collection and processing, and to Peter Enns, Tse-Min Lin, and Kenneth Mayer for discussions and comments. Replication data and scripts are available through the Harvard Dataverse at https://​doi.​org/​10.​7910/​dvn/​3oey7o.
A correction to this article is available online at https://​doi.​org/​10.​1007/​s11109-018-09524-7.

Abstract

This paper uses analyses of commercial polls alongside content-analytic measures of sentiment in the content of nine newspapers to explore the relationship between voter preferences and the tone of news coverage in the 2016 presidential election campaign. Both media coverage and voter preferences reflected the effects of certain campaign events—the conventions and the initial Comey intrusion—and there also is evidence of a relationship between the two. Indeed, it appears that the media both led and followed public preferences throughout much of the campaign, though evidence of followership actually is more robust; and the final weeks of the campaign show little to no media effects at all. Results speak to the importance of considering media not just as a driver, but also a follower of public sentiment.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2019

Political Behavior 4/2019 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise