Skip to main content
main-content

Media Relations

Aus der Redaktion

22.06.2018 | Media Relations | Interview | Onlineartikel

"Große Hechte im Media-Teich machen Druck"

Mediaagenturen, die Konditionen diktieren und Publisher, die ihre Einflusskraft verlieren. Wer besteht im deutschen Wirtschaftsdreieck? Ein Springer-Autorenteam rät Marketeers zu mehr Misstrauen und Selbstbewusstsein.

30.05.2018 | Reputationsmanagement | Interview | Onlineartikel

"Unternehmen erleiden durch Skandale Image-Verluste"

Skandale treffen Unternehmen meist unvorbereitet und lassen sich nur schwer stoppen. Mathias Kepplinger, Springer-Autor des Buchs "Medien und Skandale", deckt im Interview Ursachen und Hintergründe auf, die öffentlich verschwiegen werden.

13.10.2017 | Markenwert | Interview | Onlineartikel

"Je mehr Marken, desto individueller das Ich"

Ob Kirche, Politik oder Philosophie: Keine Institution kann mit der bindenden Wirkung starker Marken mithalten. Trotzdem führt emotionalisiertes Marketing nicht immer zum Ziel, erklärt Springer-Autor Oliver Errichiello im Interview.

weitere Artikel

Weiterführende Themen

Übergeordnet

Verwandt

Zeitschriftenartikel

03.07.2018 | Research Article Open Access

Feeling the Squeeze: Nonmarket Institutional Pressures and Firm Nonmarket Strategies

This study investigates the drivers of pressures from various institutions in the nonmarket environment and the responses of MNEs to these pressures in a host country. By taking a broad institutional perspective, this study pairs and integrates …

14.06.2018 | Research Article Open Access

“Donate your organs, donate life!” Explicitness in policy instruments

Behavioural research suggests that the intensity with which policy instruments indicate a direction of desired behavioural change affects how target populations respond to them. However, comparative research on policy instruments focuses on their …

30.05.2018 | Research Article Open Access

Investment Climate Constraints as Determinants of Political Tie Intensity in Emerging Countries: Evidence from Foreign Firms in Ghana

Foreign firms in emerging countries face various institutionally-driven challenges. Nonmarket strategy scholars argue that these challenges incite corporate political activity. Consequently, researchers have explored the influence of institutional …

17.03.2018 Open Access

Reaching out in a climate of negativity: perceptions and persistence among Muslim sources engaging with news media

The conceptions sources have of journalists influence whether and in what ways those sources engage with the news media. In this paper, I consider the contribution of Muslim sources to news in a context of perceived negativity. Scholarship on the …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Employer Branding und Social-Media-Marketing

In diesem Kapitel beschäftigen wir uns damit, wie mit Social Media eine attraktive Arbeitgebermarke entwickelt und vermarktet werden kann. Sie lernen, was Social-Media-Marketing bedeutet und was Social-Media-Marketing leisten kann, um eine …

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Corporate Communication, Marketing, and Video Games

In 2009, the video game industry received the consideration of cultural industry in Spain. From that moment until now, numerous video game development companies have emerged and aimed to consolidate the business sector as well as distribute and …

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Climate Change in the 21st Century: Looking Beyond the Paris Agreement

The science is clear that the Earth’s climate, including that of the United States, is changing, changing much more rapidly than generally occurs naturally, and it is happening primarily because of human activities. This chapter discusses the …

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Case Studies of Pioneer Sustainable Business Models in Poland

This chapter addresses conclusions from interviews conducted by the author with young Polish entrepreneursEntrepreneur who built their business models based on a social and/or environmental missionMission. These are businesses that operate on the …

weitere Buchkapitel

Newsletter plus Fachwissen!

Erhalten Sie wöchentlich die wichtigsten News zu den Themen Ihres Fachgebiets und dazu noch kostenlosen Zugriff auf ausgewählte Buchkapitel und Fachzeitschriftenartikel aus unserer digitalen Fachbibliothek.

Jetzt kostenlos anmelden

Bücher

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Die Corporate Supply Strategy bei Phoenix Contact GmbH & Co. KG

Lesen Sie am Beispiel von Phoenix Contact, wie der Einkauf in einem weltweit agierenden Industrieunternehmen mit dezentralen Einkaufsstrukturen mit der 15M-Architektur der Supply-Strategie strategisch ausgerichtet werden kann.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise