Skip to main content
main-content

Media Relations

Aus der Redaktion

07.04.2021 | Compliance | Infografik | Onlineartikel

Dax-Konzerne setzen auf Gendersprache

Für die einen ist es Gendergaga, für die anderen ein Mittel zu mehr Geschlechtergerechtigkeit: Gendersprache. Wie eine Umfrage zeigt, wollen Dax-Konzerne diese mehrheitlich nutzen.

16.09.2019 | Marketingkommunikation | Infografik | Onlineartikel

CSR bleibt oft unsichtbar

Stiftungen und soziale Engagements von Unternehmen genießen ein hohes öffentliches Ansehen. Bei der Kommunikation der guten Taten hapert es aber noch: Die Mehrheit der Verbraucher fühlt sich nicht ausreichend über die sozialen Projekte informiert.

26.08.2019 | Social Media Marketing | Im Fokus | Onlineartikel

Instagram im Wandel

Soziale Netzwerke halten Marketer mit ihren ständigen Neuerungen in Bewegung. So auch die App Instagram, deren Nutzungspraxis schon bald weniger von Fotos und Likes geprägt sein könnte.

weitere Artikel

Weiterführende Themen

Übergeordnet

Verwandt

Zeitschriftenartikel

01.12.2021 | Original Article | Ausgabe 1/2021 Open Access

The social brain of social media – a physiological boundary to the number of online relations

Based on the research done by Dunbar and the resulting Social Brain Hypothesis, the present study introduced a mathematical model for the development of follower numbers and the number of followed accounts regarding users/influencers of Social …

30.08.2021 | Original Paper | Ausgabe 4/2021 Open Access

Corporate Social Responsibility in Liquid Times: The Case of Romania

Existing scholarly work on corporate social responsibility (CSR) frequently emphasizes either normative/ethical claims about social progress or instrumental/strategic claims about corporate effectiveness, yet less often acknowledges the moral …

01.07.2021 | Vertrieb | Ausgabe 7-8/2021

Viel hilft nicht immer viel

Kreditinstitute haben die sozialen Netzwerke entdeckt, um auf ihre Produkte und Dienstleistungen aufmerksam zu machen. Doch richtig gut gelingt das nur wenigen. Erfolgsentscheidend ist die Definition von Zielen und Kanälen.

04.04.2021 | Ausgabe 4/2021 Open Access

Is Facebook an effective tool to access foreign markets? Evidence from international export performance of fashion firms

Social networks are a driving force of digital transformation and offer firms the opportunity to market products and services to both international consumers and providers, establish durable relationships with them, and improve their own …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

Assessing the Level of Sustainable Affordable Housing Consciousness Using Frugal Innovation

Purpose: The purpose of this research was to establish the level of consciousness to sustainable affordable housing (SAH) using frugal innovation (FI).Design/Methodology/Approach: This was done using quantitative data on stakeholder’s within the …

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

Creative Execution: Gaining and Retaining Customers and Influencing Stakeholders

Here we outline ten factors that seem to lie at the nexus of marketing strategy: objective, initiative, concentration, economy of resources, maneuver, unity of command, coordination, surprise, simplicity, and flexibility. All can be used to plan …

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

The State of Play

This chapter reviews the current state of the communications profession. We consider different types of communicator roles, whether communicators speak the same “language” as their colleagues, and why there is a curious lack of lateral mobility of …

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

Conclusion

The birth of the so called Justice and Development Party proponent media and increased media capture leading to an eventual collapse of what was known as mainstream news media, catalysed the emergence of native digital and platform-based news …

weitere Buchkapitel

In eigener Sache

  • VERLAGSANGEBOT

    06.01.2022 | Motoren | In eigener Sache | Onlineartikel

    Internationaler Motorenkongress als Hybrid-Event

    Branchenexperten diskutieren beim 9. Internationalen Motorenkongress am 22. und 23. Februar über die Motorentechnik der Zukunft. Die Veranstaltung findet in Baden-Baden oder virtuell statt. Jetzt anmelden!

Bücher

    Bildnachweise