Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Mediatization of the Modern Publicity Process

verfasst von : Winfried Schulz

Erschienen in: Can the Media Serve Democracy?

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Political communication research during its history of more than 100 years has been highly fixated on mass media influences on politics.1 More specifically, the dominant paradigm has centred on: (1) causal explanations of media-politics relationships; (2) micro-level phenomena; (3) isolated media and personality variables; and (4) single-country studies (Blumler, forthcoming). Jay Blumler has been passionately committed to exposing these deficits and to call for broadening the research perspective. With his own research activities, he has inspired many colleagues to pursue new directions, in particular to look at political communication in a systems perspective and to design cross-national comparative research.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Mediatization of the Modern Publicity Process
verfasst von
Winfried Schulz
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137467928_5