Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.04.2014 | Ausgabe 4/2014

Journal of Business Ethics 4/2014

Mediatized Humanitarianism: Trust and Legitimacy in the Age of Suspicion

Zeitschrift:
Journal of Business Ethics > Ausgabe 4/2014
Autor:
Anne Vestergaard

Abstract

The article investigates the implications of mediatization for the legitimation strategies of humanitarian organizations. Based on a (full population) corpus of ~400 pages of brochure material from 1970 to 2007, the micro-textual processes involved in humanitarian organizations’ efforts to legitimate themselves and their moral claim were examined. A time trend analysis of the prioritization of actors in the material indicates that marked shifts in legitimation loci have taken place during the past 40 years. A discourse analysis unfolds the three dominant discourses behind these shifts, namely legitimation by accountancy, legitimation by institutionalization, and legitimation by compensation. The analysis relates these changes to a problem of trust associated with mediatization through processes of mediation.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2014

Journal of Business Ethics 4/2014 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise