Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Mentoring Learners in MOOCs: A New Way to Improve Completion Rates?

verfasst von : Lucie Dhorne, Jean-Pierre Deflandre, Olivier Bernaert, Sébastien Bianchi, Maria Thirouard

Erschienen in: Digital Education: Out to the World and Back to the Campus

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Since the launch of the MIT Open-Course Ware in 2001, MOOCs have developed exponentially. From a dozen in 2011, they have become ubiquitous in higher education nowadays. Far from bringing about a revolution in teaching practices, MOOCs are a new way of sharing knowledge. The so-called experimental phase facilitated exchanges between providers and users, and it now seems important to look at the first results of these courses in order to improve their effectiveness. Although MOOCs are mainly promoted by higher education establishments, they generally have very low completion rates (below 7%). After 3-years of experience with Massive Open Online Courses (MOOC) with good completion rates (28 to 33%) IFP School decided to improve these results by putting in place mentoring to motivate learners to not quitting before final achievement. This paper presents our MOOCs participation results and the approach we developed to enhance the coaching efficiency together with developing new pedagogical approaches.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Thirouard, M., Bernaert, O., Dhorne, L., Bianchi, S., Pidol, L., Crepon, R., Petit, Y.: Learning by doing: integrating a serious game in a MOOC to promote new skills. In: eMOOC 2015 Conference, Mons (2015) Thirouard, M., Bernaert, O., Dhorne, L., Bianchi, S., Pidol, L., Crepon, R., Petit, Y.: Learning by doing: integrating a serious game in a MOOC to promote new skills. In: eMOOC 2015 Conference, Mons (2015)
2.
Zurück zum Zitat Thirouard, M., Bernaert, O., Dhorne, L.: How can motivation and completion rates be improved in a MOOC? Data analysis (2016) Thirouard, M., Bernaert, O., Dhorne, L.: How can motivation and completion rates be improved in a MOOC? Data analysis (2016)
4.
Zurück zum Zitat Rodet, J.: L’ingénierie tutorale. CreateSpace Independent Publishing Platform, p. 186 (2016) Rodet, J.: L’ingénierie tutorale. CreateSpace Independent Publishing Platform, p. 186 (2016)
5.
Zurück zum Zitat Onah, D., Sinclair, J., Boyatt, R.: Dropout rates of massive open online courses: behavioural patterns (2014) Onah, D., Sinclair, J., Boyatt, R.: Dropout rates of massive open online courses: behavioural patterns (2014)
Metadaten
Titel
Mentoring Learners in MOOCs: A New Way to Improve Completion Rates?
verfasst von
Lucie Dhorne
Jean-Pierre Deflandre
Olivier Bernaert
Sébastien Bianchi
Maria Thirouard
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-59044-8_4