Skip to main content
main-content

Mobile Marketing

Aus der Redaktion

25.05.2020 | Digitales Marketing | Im Fokus | Onlineartikel

Performance-Hebel im E-Mail-Marketing nutzen

Weg von der Routine, hin zur Entfaltung von Optimierungspotenzialen, lautet das Erfolgsrezept im E-Mail-Marketing. Laut einer neuen Studie kommt es dabei vor allem auf saubere Empfängerlisten, Kreativität und regelmäßige Testings an.

27.04.2020 | Versicherungsvertriebsstrategie | Infografik | Onlineartikel

Junge Erwachsene beschäftigen sich kaum mit Versicherungen

Versicherer interessieren sich für die Generation Z, doch die interessiert sich wenig für Versicherungen. Laut einer Umfrage unter 18- bis 20-Jährigen hat die Assekuranz bei dieser Zielgruppe ein schweres Standing.

20.04.2020 | Digitales Marketing | Im Fokus | Onlineartikel

KI verschafft der E-Mail Innovationspotenzial

Künstliche Intelligenz hat eine Revolution im E-Mail-Marketing eingeleitet. Mit entsprechender User-Segmentierung und multivariatem Testing werden smarte Werbemittel zunehmend zum Standard.

weitere Artikel

Weiterführende Themen

Übergeordnet

Verwandt

Spezifisch

Zeitschriftenartikel

02.02.2021 Open Access

Social Media Adoption, Usage And Impact In Business-To-Business (B2B) Context: A State-Of-The-Art Literature Review

Social media plays an important part in the digital transformation of businesses. This research provides a comprehensive analysis of the use of social media by business-to-business (B2B) companies. The current study focuses on the number of …

20.01.2021

26 years left behind: a historical and predictive analysis of electronic business research

This article reviews 26 years (1994–2020) of research on electronic business published in reputable journals of the field. The basic aim behind this study is to define the growth potential of electronic business and marketing as a theoretical …

18.01.2021

HybriDroid: an empirical analysis on effective malware detection model developed using ensemble methods

Malware detection from the smartphone has become a challenging issue for academicians and researchers. In this research paper, we applied five distinct machine learning algorithms and three different ensemble methods to develop a model for …

23.11.2020

5G Networks in the Value Chain

As Information and Communication Technologies are evolving rapidly and at an exponential pace‚ businesses are forced to cope with the latest trends in innovation and to respond to emerging needs and opportunities. The constant digitization and …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

Einleitung

Kundenorientierung ist in aller Munde. Der Begriff hat in den letzten Jahren Einzug in die meisten Unternehmensbroschüren gefunden. Dabei zeigt sich in der Praxis, jede Organisation ist grundsätzlich kundenorientiert. Was in den meisten …

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

Multidimensional Factor and Cluster Analysis Versus Embedding-Based Learning for Personalized Supermarket Offer Recommendations

Multidimensional factor and cluster analysis and embedding-based machine learning were evaluated toward a knowledge-based recommendation system for supermarket e-marketing. The goal was to produce personalized notifications on special offers …

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

Integrated Marketing Communication: A Systematic Study from Media Channels to Digital Connectivity of New Age Consumers

In this fast-paced technological advancement we are moving toward digitalization. Since the popularity of the marketing communication channel conventional media channels are newspaper, television, radio, direct mail and the yellow pages. Digital …

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

Kennzeichnung, Erfolgsfaktoren und Ziele des Online-Marketings

Fähigkeit …

weitere Buchkapitel

In eigener Sache

Bücher

    Bildnachweise