Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Modeling Customer Satisfaction in Business Markets: Some Basic Issues Revisited

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The purpose of this paper is to revisit some of the basic assumptions and issues which are currently accepted in marketing literature on customer satisfaction. The intention of doing this is to raise issues which may or may not have been considered in the early stages of the development of this paradigm. Further, not all paradigms or approaches to model customer satisfaction are being considered. The paradigm forming the basis of this discussion is Oliver’s (1980) model and a related model of Cadotte et al. (1987). Other related constructs such as Source Loyalty (Wind 1970) and Customer Franchise (Parasuraman, Berry and Zeithaml 1991) are also considered.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Modeling Customer Satisfaction in Business Markets: Some Basic Issues Revisited
verfasst von
Parimal S. Bhagat
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-13084-2_77