Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

03.05.2018 | Original Paper | Ausgabe 2/2018

NanoEthics 2/2018

Models of Public Engagement: Nanoscientists’ Understandings of Science–Society Interactions

Zeitschrift:
NanoEthics > Ausgabe 2/2018
Autor:
Regula Valérie Burri

Abstract

This paper explores how scientists perceive public engagement initiatives. By drawing on interviews with nanoscientists, it analyzes how researchers imagine science–society interactions in an early phase of technological development. More specifically, the paper inquires into the implicit framings of citizens, of scientists, and of the public in scientists’ discourses. It identifies four different models of how nanoscientists understand public engagement which are described as educational, paternalistic, elitist, and economistic. These models are contrasted with the dialog model of public engagement promoted by social scientists and policymakers. The paper asks if and in what ways participatory discourses and practices feed back into scientists’ understandings, thus co-producing public discourses and science.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2018

NanoEthics 2/2018 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise