Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

08.10.2015 | Ausgabe 1/2017

Social Indicators Research 1/2017

Money, Trust and Happiness in Transition Countries: Evidence from Time Series

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 1/2017
Autoren:
Stefano Bartolini, Małgorzata Mikucka, Francesco Sarracino

Abstract

Trends of subjective well-being (SWB) in transition countries are peculiar: they show substantial changes that are more strongly correlated with the trends of GDP than in other developed countries. This paper examines the role of the trends of GDP and of social trust in predicting the trends of well-being. We find that the strength of the relationship between social trust and SWB over the medium-term is comparable to that of GDP. We conclude that in the medium-term, even in countries where material concerns strongly affect well-being, social trust is a powerful predictor of the trends of SWB. However, in the short run the relationship between social trust and SWB does not hold and GDP stands out as the only significant correlate of SWB.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2017

Social Indicators Research 1/2017 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise