Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2015 | Ausgabe 2/2015

Marketing Letters 2/2015

Motivational profiling of store brand shoppers: Differences across quality tiers

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 2/2015
Autoren:
Mercedes Martos-Partal, Oscar González-Benito, Mariana Fustinoni-Venturini

Abstract

A recent trend characterizing the retail industry is the rapid growth of store brands; many retailers now manage a store brand portfolio that incorporates multiple value propositions, such as a generic, a standard, and a premium brand. Yet current literature has not investigated whether the motivations and benefits sought differ among consumers of national brands and those of different types of store brand. This study analyses the shopping expenditures and motivational characteristics of customers of two major chains in the Spanish retail industry. The positioning of store brands moderates the benefits sought by store brand shoppers, such that each brand attracts different customer segments. Moreover, the overlap between these segments tends to be lower than their overlap with segments of national brand buyers. Therefore, any reference to store brands as a whole appears overly simplistic; an adequately selected portfolio of store brands instead may help retailers steal purchases from national brands, without cannibalizing their own brands' sales.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Marketing Letters 2/2015 Zur Ausgabe