Skip to main content

MTZ industrial

2011 - 2018
Jahrgänge
16
Ausgaben
Chevron right icon
Ausgabe 2/2018
Aktuelle Ausgabe

The steady success of Chinese e-cars poses a major threat to European automakers. Competition from Chinese imports is particularly high due to the comparatively open market in Europe.

Silicon wafers are turned into chips in four repeated processes. Lithography is the heart of the complex production process. And if you want to stay competitive, you have to get a handle on the reject rate.

The chip shortage has long burdened the car industry. In order to be better prepared for such crises in the future, ISF Munich provides the automotive industry with guidelines for an optimized semiconductor strategy. The six measures at a glance.

Cariad is reorganizing: Peter Bosch from Bentley becomes the new CEO, Dirk Hilgenberg has to go. The software subsidiary is to be linked even more closely to the Volkswagen Group brands.

kontakt
Sie haben Fragen? Dann kontaktieren Sie uns jetzt!
Ansprechpartner finden

Über diese Zeitschrift

Kurzportrait:

Das offizielle Magazin des CIMAC (The International Council on Combustion Engines) berichtet detailliert über Groß- und Industriemotoren aller Art ab einer Zylindergröße von 2,0 l. Autoren aus Wissenschaft und Praxis informieren über aktuelle Technologie-Trends und dokumentieren aktuelle Forschungsergebnisse.
Das international verbreitete Journal in englischer Sprache fördert so den Informationstransfer und Austausch zwischen Herstellern, Anwendern und Zulieferern im Bereich Großmotoren. Eine Zeitschrift für Ingenieure.

Themenbereiche:

  • Dieselmotoren
  • Gasmotoren
  • Emissionen/Abgasnachbehandlung
  • Einspritzsysteme
  • Kraftstoffeffizienz, u.a.
Metadaten
Titel
MTZ industrial
Abdeckung
Jahrgang 1/2011 - Jahrgang 8/2018
Elektronische ISSN
2194-8690
Print ISSN
2194-8682
Zeitschriften-ID
40353

    Premium Partner