Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

My Values or Our Identity? The Moderating Role of Identities on Values-Behavior Congruence and Green Consumption Decisions

verfasst von : Diego Costa, Adilson Borges, Walter Nique, Marcia Heiter

Erschienen in: Marketing Dynamism & Sustainability: Things Change, Things Stay the Same…

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The present research examines how personal and social identities moderate the impact of values on green consumption decisions. Prior consumer research has demonstrated that self-transcendence (self-enhancement) values have a greater influence green consumption decisions, so called values-behavior congruence. The authors divert from the conventional perspective of values-behavior congruence to propose that opposite values can also influence green consumption decisions, depending on whether a personal or social identity is activated. Specifically, contrary to conventional wisdom, the authors find that self-transcendence (self-enhancement) values do not always have a greater impact on green consumption decisions. Instead, our findings demonstrate that people can behave in opposite direction from their values, depending on the activated identity. When social identity is activated, results are incongruent with values: self-transcendence and self-enhancement values have similar impact on green consumption decisions. Research and managerial implications are discussed.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
My Values or Our Identity? The Moderating Role of Identities on Values-Behavior Congruence and Green Consumption Decisions
verfasst von
Diego Costa
Adilson Borges
Walter Nique
Marcia Heiter
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-10912-1_201