Ausgabe 1-4/2018
Corporate social responsibility reporting
Inhalt (11 Artikel)
Originalbeitrag / Original article
Mandatory CSR reporting—literature review and future developments in Germany
Maryna Gulenko
Originalbeitrag / Original article
What’s wrong with integrated reporting? A systematic review
Josua Oll, Sabrina Rommerskirchen
Originalbeitrag / Original article
Overcoming current practical challenges in sustainability and integrated reporting: insights from a Swiss field study
Fridolin Simon Brand, Verena Berger, Katharina Hetze, Jörg E. U. Schmidt, Marie-Christin Weber, Herbert Winistörfer, Claus-Heinrich Daub
Open Access
Originalbeitrag / Original article
Between mandatory and voluntary: non-financial reporting by German companies
Esther Hoffmann, Christian Dietsche, Christine Hobelsberger
Originalbeitrag / Original article
Recent trends in sustainability reporting by German universities
Leyla Azizi, Colin Bien, Remmer Sassen
Originalbeitrag / Original article
Impact measurement and the concept of materiality—new requirements and approaches for materiality assessments
Norbert Taubken, Tim Y. Feld
Open Access
Originalbeitrag / Original article
In search of materiality for nonfinancial information—reporting requirements of the Directive 2014/95/EU
Josef Baumüller, Michaela-Maria Schaffhauser-Linzatti
Originalbeitrag / Original article
Transparency through CSR reporting—the case of Stuttgart Airport
Theresa Diehl, Rebekka Knauß
Originalbeitrag / Original article
Die Gemeinwohl-Bilanz – Ein Instrument zur Bindung und Gewinnung von Mitarbeitenden und Kund*innen in kleinen und mittleren Unternehmen?
Niklas S. Mischkowski, Simon Funcke, Michael Kress-Ludwig, Klara H. Stumpf
Originalbeitrag / Original article
Von Skeptikern, Sympathisanten und Zuschauern: Stakeholder-Typen und ihre Erwartungen an die Nachhaltigkeitsberichterstattung
Carolin Lehmann, Dorothea Ruziczka, Tamara Pöhlmann, Simone Huck-Sandhu