Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

07.03.2016 | Original Paper | Ausgabe 3/2016

Political Behavior 3/2016

Negative Advertising and the Dynamics of Candidate Support

Zeitschrift:
Political Behavior > Ausgabe 3/2016
Autoren:
Kevin K. Banda, Jason H. Windett
Wichtige Hinweise

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s11109-016-9336-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Scholars have spent a great deal of effort examining the effects of negative advertising on citizens’ perceptions of candidates. Much of this work has used experimental designs and has produced mixed findings supporting one of two competing theories. First, negative ads may harm candidates who sponsor them because citizens tend to dislike negativity. Second, negativity may drive down citizens’ support for the targeted candidate because the attacks give people reasons to reject the target. We argue that the mixed findings produced by prior research may be driven by a disregard for campaign dynamics. We present a critical test of these two theories using data drawn from 80 statewide elections—37 gubernatorial and 43 U.S. Senate contests—from three election years and public opinion polling collected during the last 12 weeks of each campaign. We find that a candidate’s support declines as her advertising strategy includes a higher proportion of negative ads relative to her opponent and that this process unfolds slowly over the course of the campaign.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Zusatzmaterial
Nur für berechtigte Nutzer zugänglich
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2016

Political Behavior 3/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise