Skip to main content
Erschienen in: Learning Environments Research 2/2020

31.08.2019 | Original Paper

Negative instructor communication behaviours: exploring associations between instructor misbehaviours and the classroom learning environment

verfasst von: Renee Kaufmann

Erschienen in: Learning Environments Research | Ausgabe 2/2020

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Given the array of positive outcomes associated with building and maintaining a positive learning environment, the purpose of this study was to explore associations between student perceptions of the classroom learning environment and perceived instructor’s misbehaviours. Several dimensions of the learning environment were found to be associated with how students viewed instructor misbehaviours. These findings provide another unique perspective on the importance of instructor’s communication behaviours and how they can influence students’ overall impressions of the learning environment.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Ashbridge, J., & Josephidou, J. (2014). The role of the adult. In H. Cooper (Ed.), Professional studies in primary education (pp. 121–140). Thousand Oaks, CA: Sage. Ashbridge, J., & Josephidou, J. (2014). The role of the adult. In H. Cooper (Ed.), Professional studies in primary education (pp. 121–140). Thousand Oaks, CA: Sage.
Zurück zum Zitat Cohen, J., McCabe, L., Michelli, N. M., & Pickeral, T. (2009). School climate: Research, policy, practice, and teacher education. Teachers College Record,111(1), 180–213. Cohen, J., McCabe, L., Michelli, N. M., & Pickeral, T. (2009). School climate: Research, policy, practice, and teacher education. Teachers College Record,111(1), 180–213.
Zurück zum Zitat Fraser, B. J. (2001). Twenty thousand hours. Learning Environments Research,4, 1–5.CrossRef Fraser, B. J. (2001). Twenty thousand hours. Learning Environments Research,4, 1–5.CrossRef
Zurück zum Zitat Palmer, P. J. (1993). To know as we are known: Education as a spiritual journey. San Francisco: Harper & Row. Palmer, P. J. (1993). To know as we are known: Education as a spiritual journey. San Francisco: Harper & Row.
Metadaten
Titel
Negative instructor communication behaviours: exploring associations between instructor misbehaviours and the classroom learning environment
verfasst von
Renee Kaufmann
Publikationsdatum
31.08.2019
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Learning Environments Research / Ausgabe 2/2020
Print ISSN: 1387-1579
Elektronische ISSN: 1573-1855
DOI
https://doi.org/10.1007/s10984-019-09297-8

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2020

Learning Environments Research 2/2020 Zur Ausgabe