Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

12.04.2018 | Ausgabe 3-6/2018

Computer Supported Cooperative Work (CSCW) 3-6/2018

Newcomers’ Barriers. . . Is That All? An Analysis of Mentors’ and Newcomers’ Barriers in OSS Projects

Zeitschrift:
Computer Supported Cooperative Work (CSCW) > Ausgabe 3-6/2018
Autoren:
Sogol Balali, Igor Steinmacher, Umayal Annamalai, Anita Sarma, Marco Aurelio Gerosa

Abstract

Newcomers’ seamless onboarding is important for open collaboration communities, particularly those that leverage outsiders’ contributions to remain sustainable. Nevertheless, previous work shows that OSS newcomers often face several barriers to contribute, which lead them to lose motivation and even give up on contributing. A well-known way to help newcomers overcome initial contribution barriers is mentoring. This strategy has proven effective in offline and online communities, and to some extent has been employed in OSS projects. Studying mentors’ perspectives on the barriers that newcomers face play a vital role in improving onboarding processes; yet, OSS mentors face their own barriers, which hinder the effectiveness of the strategy. Since little is known about the barriers mentors face, in this paper, we investigate the barriers that affect mentors and their newcomer mentees. We interviewed mentors from OSS projects and qualitatively analyzed their answers. We found 44 barriers: 19 that affect mentors; and 34 that affect newcomers (9 affect both newcomers and mentors). Interestingly, most of the barriers we identified (66%) have a social nature. Additionally, we identified 10 strategies that mentors indicated to potentially alleviate some of the barriers. Since gender-related challenges emerged in our analysis, we conducted nine follow-up structured interviews to further explore this perspective. The contributions of this paper include: identifying the barriers mentors face; bringing the unique perspective of mentors on barriers faced by newcomers; unveiling strategies that can be used by mentors to support newcomers; and investigating gender-specific challenges in OSS mentorship. Mentors, newcomers, online communities, and educators can leverage this knowledge to foster new contributors to OSS projects.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe​​​​​​​​​​​​​​

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3-6/2018

Computer Supported Cooperative Work (CSCW) 3-6/2018 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise