Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.09.2012 | Ausgabe 3/2012

Marketing Letters 3/2012

On the optimal number of advertising slots in a generalized second-price auction

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 3/2012
Autoren:
Alex Kim, Subramanian Balachander, Karthik Kannan

Abstract

In search advertising, a search engine uses a generalized second-price auction to sell advertising slots adjacent to search results on its webpage. In this paper, we study an interesting question related to the design of the generalized second-price auction: how should a search engine strategically decide on the number of advertising slots? To answer this question, we analyze the implication of varying the number of slots in a base model in which the click-through rates are assumed to be independent of the number of slots. When deciding the number of slots, we find that a search engine’s profit is based on two counteracting factors: the incremental clicks from an extra slot and the influence of the extra slot on advertisers’ payments per click. Our analysis characterizes the conditions for optimality of the number of slots and the implications of different distributions for advertiser valuations. We also extend the base model to allow for attraction and cannibalization of clicks from existing slots by new ad slots and show how such effects affect the optimal number of slots. Our overall results show that search engines need to optimize the number of ad slots offered for auction in order to maximize profit.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2012

Marketing Letters 3/2012 Zur Ausgabe