Skip to main content

2017 | Supplement | Buchkapitel

Opeka and Ropeka, the Self-assessing Services for Teachers and Principals

verfasst von : Erika Tanhua-Piiroinen, Jarmo Viteli

Erschienen in: Data Driven Approaches in Digital Education

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Digitalization has strongly arrived to school communities. Teachers and principals are the key players on changing the school culture, so it is important to find out their views on the school’s digital ecosystem. For getting a joint picture on the matter, self-assessment tools Opeka and Ropeka have been developed. Opeka has been in use five years now and Ropeka for principals has been launched in the beginning of year 2017. To make the analysis of school’s digital ecosystem more accurate, we have put at least one question from Opeka into Ropeka’s every theme section. Doing this we can connect the views of these two respondent groups and get richer point of view to the phenome in hand. How well are teachers and principals prepared to the digital environment change at schools? How do they assess themselves and how do they experience the changing modus operandi with, for example, digital books and tests as well as new teaching practices? In our poster, we will introduce the tools and show the first results from both of the key respondent groups.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Kolb, D.: Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Prentice Hall, Englewood Cliffs (1984) Kolb, D.: Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Prentice Hall, Englewood Cliffs (1984)
Zurück zum Zitat Zhao, Y., Frank, K.A.: Factors affecting technology uses in schools: an ecological perspective. Am. Educ. Res. J. 40(4), 807–840 (2003)CrossRef Zhao, Y., Frank, K.A.: Factors affecting technology uses in schools: an ecological perspective. Am. Educ. Res. J. 40(4), 807–840 (2003)CrossRef
Metadaten
Titel
Opeka and Ropeka, the Self-assessing Services for Teachers and Principals
verfasst von
Erika Tanhua-Piiroinen
Jarmo Viteli
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-66610-5_72